نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
یک مأموریت‌ فتنه ۸۸ کاهش قدرت چانه‌زنی مسؤولان در مذاکرات بود
کد خبر: ١٦٣٨٧٣ تاریخ انتشار: ٢٩ بهمن ١٤٠٠ - ١٦:٤١
صفحه نخست » مجازستان
یک مأموریت‌ فتنه ۸۸ کاهش قدرت چانه‌زنی مسؤولان در مذاکرات بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های فتنه ۸۸ کاهش قدرت چانه‌زنی ما در پای میز مذاکره بود، از مسافرت‌های خارجی و سیگنال‌های تحریمی برخی آقازاده‌ها به دشمنان در جریان فتنه سخن گفت.

به گزارش صابرنیوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به مسأله تحریم‌های ضدایرانی در حوزه‌های مختلف و ریشه‌های اصلی وقوع پدیده تحریم اظهار داشت: فلسفه وضع تحریم‌ها، افزایش فشار بر مردم و نظام بوده است تا تاب‌آوری مردم از بین برود و مقاومت آنها بشکند و در نهایت تسلیم شوند.

وی افزود: دشمن با این هدف تحریم‌ها را ادامه داده و هر چیزی که دشمنان ما احساس کنند که می‌تواند در مستأصل کردن مسؤولان و نیز در تنگنا قرار دادن مردم مؤثر واقع شود، از آن استفاده می‌کنند تا در نهایت، مردم تسلیم شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای از زمان دولت خاتمی و زمانی که آقای روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده تا بعدها که آقایان لاریجانی، جلیلی، ظریف و عراقچی مذاکرات را دنبال کرده‌اند، دائماً ادامه داشته و در تمام این سال‌ها و در جاهایی، دشمن امیدوار شده که امتیاز بگیرد و در زمان‌هایی نیز مستأصل شده است.

ذوالنور در توضیح این نکته گفت:‌ امیدوار شدن دشمن مربوط به مقاطعی بوده است که احساس کند ما در وضعیت شکننده داخلی هستیم و قدرت چانه‌زنی و امتیازگیری از آنها را نداریم و مستأصل شدن دشمنان ما نیز مربوط به زمان‌هایی بوده است که یکپارچگی و انسجام داخلی را دیده‌اند که مردم خواهان مقاومت مذاکره‌کنندگان در مقابل خواسته‌های غیرقانونی آنها هستند.

* یکی از مأموریت‌های فتنه ۸۸، کاهش قدرت چانه‌زنی در پای میز مذاکره بود/ ماجرای رفت و آمد آقازاده‌ها به غرب

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاثیر فتنه ۸۸ بر گسترش فشارهای تحریمی تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های فتنه ۸۸، کاهش قدرت چانه‌زنی مسؤولان در پای میز مذاکره بود و حتی اطلاعاتی در دست داریم که برخی آقازاده‌ها در آن سال به آمریکا رفت و آمد می‌کردند و به غربی‌ها و آمریکایی‌ها پیغام می‌دادند که ما نفس نظام را در داخل گرفته‌ایم و اگر شما هم فشارهای تحریمی را افزایش دهید، کار نظام تمام است.

ذوالنور افزود: این سیگنال دادن‌ها به دشمن تا مرحله به خیابان آوردن مردم به بهانه‌های مختلف از جمله تقلب ادامه یافت، تا جایی که با صراحت برخی از این جریانات در تجمع‌هایشان شعار «اوباما اوباما، یا با اونا، یا با ما» سر می‌دادند.

وی تأکید کرد:‌ بنابراین هدف فتنه و مسیر و ابزارهایش معلوم بوده و لذا یکی از عوامل تشدید فشارهای اقتصادی و تحریمی، فتنه ۸۸ بوده است که یک نوع تفرقه و شکنندگی را در داخل کشور ایجاد کرد و به دشمن سیگنال داد.

* توافقات اولیه وین در پایان دولت روحانی، از ترکمنچای بدتر بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه امروز انسجام و هم‌افزایی خوبی در کشور در جهت مقابله با تحریم‌ها مشاهده می‌شود، گفت: امروز، یک راهبرد لغو تحریم‌ها داریم و یک راهبرد نیز برای خنثی کردن تحریم‌ها و کم اثر کردن آنها.

ذوالنور اظهار داشت: برجام یک عمل انجام شده است که در مقابل ما قرار دارد و ما نیز امروز باید به شکلی آن را دنبال کنیم که ذلت مردم‌مان را به دنبال نداشته باشد، بلکه منافع تعریف شده در آن را احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مذاکرات وین که در ماه‌های پایانی دولت آقای روحانی انجام می‌شد، ضررهایی در توافقات اولیه مشاهده می‌شد که از ترکمنچای هم بدتر بوده است، اما امروز حرف از لغو تحریم‌ها می‌زنیم تا منافع مردم از برجام حاصل شود و تلاش تیم فعلی مذاکره‌کننده نیز بر همین راهبرد استوار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: اما مهمتر از راهبرد لغو تحریم‌ها، خنثی کردن تحریم‌هاست؛ یعنی مهم این است که بگونه‌ای کشور را اداره کنیم که اگر تحریم‌ها بنا به هر علتی برداشته نشد، فشار آن بر دوش مردم نیفتد.

وی تأکید کرد: در دولت گذشته همه چیز به برجام و نتیجه مذاکرات گره زده می‌شد، اما امروز شرایط بگونه‌ای تغییر کرده که مذاکرات با جدیت دنبال می‌شود، اما همه مسائل کشور معطل مذاکرات نمی‌ماند.




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: