نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
استاد اخلاق باید عامل به نصایح خود باشد
کد خبر: ١٦٣٩٢٥ تاریخ انتشار: ٠٤ اسفند ١٤٠٠ - ١٧:٤٣
صفحه نخست » مجازستان
استاد اخلاق باید عامل به نصایح خود باشد

استاد درس اخلاق حوزه علمیه گفت: افرادی می توانند در انسان اثر مفید بالایی داشته باشند که واقعاً خودشان عامل باشند نه اینکه صرفاً مطلب می گویند.

به گزارش صابرنیوز، آیت الله مهدی شب زنده دار استاد درس اخلاق حوزه علمیه سه شنبه شب در درس اخلاق که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود گفت: یکی دیگر از امور لازم کسب معنویت، گرفتن پند و اندرز از اهل سیر و سلوک است.

وی افزود: هر انسانی در عنفوان جوانی گرایش به معنویت و ارزش ها را دارد و باید گفت قریب به اتفاق عزیزانی که به حوزه علمیه مشرف می شوند داعی و انگیزه آنها گرایش به معنویت است و برای رسیدن به قله های رستکاری پا به حوزه علمیه می گذارند.

استاد اخلاق حوزه با اشاره به اینکه فطرت درونی ما را به سمت افرادی می کشاند که به ما پند و اندرز بدهند، اظهار کرد: گاهی اگر در این راه به ضوابط توجه نداشته باشیم گرفتار افرادی می شویم که گمراه و ضال هستند و باعث گمراهی افراد می شوند.

وی ادامه داد: حرف هایی که می زنند به حسب ظاهر برای انسان مطلوب و جاذبه دارد اما منهج آن ها فقط اسلام نیست و گفتارشان برخاسته از مکتب اهل بیت علیهم السلام نیست، باید به کسانی مراجعه کنیم که برای ما مسلم است در مسیر صحیح هستند و ما را به کوچه های ضلالت نمی افکنند.

آیت الله شب زنده دار صرف ادعا در راه سیر و سلوک را کافی ندانست و تصریح کرد: جوانان عزیز بدانند راه درست فقط راه قرآن، پیامبر و اهل بیت (ع) است، هیچ راه مطمئن دیگری وجود ندارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار کرد: افرادی می توانند در انسان اثر مفید بالایی داشته باشند که واقعاً خودشان عامل باشند نه اینکه صرفاً مطلب می گویند، استاد اخلاق باید اولاً خود عامل به عمل باشد.

وی با اشاره به نفس وسوسه گر خاطرنشان کرد: بالاترین دشمن انسان همین نفسی است که در وجود انسان وجود دارد، شهوات و خواسته ها انسان را به خروج از مسیر می کشاند، لذا انسان باید پیوسته از این نفس مراقبت کند.

آیت الله شب زنده دار با اشاره به پذیرش سخن حق تصریح کرد: اگر کسی خود را بوسیله مخالفت با نفس و خواسته های ناروایش تربیت کند، قطعاً پذیرای سخن حق خواهد بود، مخالفت با نفس هم تدبیر و راه حل های شرعی و درست می خواهد.




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: