نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
تنش‌ها در سوریه اوج گرفت؛ پایگاه‌های آمریکایی هدف ده‌ها موشک و پهباد/منطقه دیگر برای سربازان آمریکایی امن نیست/ پنتاگون: ایران مسئول حمله به نیروهای آمریکایی است
کد خبر: ١٦٤٦٢٧ تاریخ انتشار: ٠٦ فروردين ١٤٠٢ - ٠٩:٥٧
صفحه نخست » تیتر یک
تنش‌ها در سوریه اوج گرفت؛ پایگاه‌های آمریکایی هدف ده‌ها موشک و پهباد/منطقه دیگر برای سربازان آمریکایی امن نیست/ پنتاگون: ایران مسئول حمله به نیروهای آمریکایی است

آمار دقیقی از تلفات نیروهای آمریکا در دسترس نیست!

  عصر روز پنجشنبه سوم فروردین، حمله پهبادی به تاسیسات نظامی آمریکا در شهر حسکه سوریه انجام گرفت این حملات کشته شدن یک نیروی آمریکایی و زخمی شدن پنج تن دیگر را به دنبال داشت. حملاتی که پنتاگون آن را به نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی در سوریه نسبت داد.  این حملات واکنش ایالت متحده را در پی داشت و هواگردهای آمریکایی در بامداد چهارم فروردین مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت در استان دیرالزور را مورد هدف قرار دادند که بر اساس اطلاعات منابع محلی، پنج نفر طی این حملات مجروح شدند. 
 
به گزارش رجانیوز؛ دقایقی پس از این حمله، ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را برعهده گرفته و اعلام کرد که این حملات در پاسخ به کشته شدن یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن چند تن دیگر در جریان حمله روز گذشته به مواضع آمریکا، صورت گرفته است. این اما پایان ماجرا نبود و زد و خوردها میان گروه مقاوت و نیروهای متجاوز آمریکایی در سوریه ادامه یافت.
 
 
دو حمله جداگانه به پایگاه‌های آمریکایی
طبق گزارش فاکس نیوز، به نقل از یک مقام ارشد نظامی ایلات متحده، روز جمعه دو پایگاه آمریکایی در شرق سوریه از جانب نیروهای تحت حمایت ایران مورد هدف قرار گرفته شدند. این حملات در دو مرحله انجام گرفته است. یکی از این حملات با شلیک راکت صورت گرفته و حمله دیگر با چندین پهباد انجام شده است. پهبادهایی که آمریکایی‌ها مدعی شدند متعلق به ایران بوده است. فاکس نیوز مدعی است هنوز آمار دقیقی از تلفات این حملات در دسترس نیست اما شواهد نشان می‌دهد مسئله جدی است و پنتاگون در حال ارزیابی برای واکنش‌های احتمالی است.




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: