نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
مردم و مسئولان از حواشی بپرهیزند و روی مسائل اساسی تمرکز کنند
کد خبر: ١٦٤٨٢٠ تاریخ انتشار: ٠٤ ارديبهشت ١٤٠٢ - ٠٩:٤٧
صفحه نخست » تیتر یک
رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر:
مردم و مسئولان از حواشی بپرهیزند و روی مسائل اساسی تمرکز کنند

رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر قوای سه گانه را به هم افزایی و همدلی برای حل مشکلات کشور فراخواندند و بیان داشتند: سه قوه مانع هم نشوند و راه را برای هم باز کنند.

 نماز عید سعید فطر با حضور گسترده اقشار مختلف مردم به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی درمصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
 
گروههای مختلف مردم از ساعات اولیه صبح امروز با حضور در مصلای تهران خود را برای اقامه این نماز باشکوه آماده کردند.
 
مراسم نماز عید فطر پس از سه سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار شد .
 
پس از اقامه نماز، رهبر معظم انقلاب خطبه‌های نماز عید فطر را ایراد کردند که گزیده‌هایی از آن به شرح زیر است:
 
--عید سعید فطر را به همه برادران مومن و مسلمان سراسر گیتی و مردم ایران تبریک عرض می‌کنم.ماه رمضان امسال بسیار باحال و پرشور بود و هم دعا و تضرع و توسل بود و در شبهای قدر شب زنده داری‌های پرشور و گداز جوانان پاکیزه بود.مجالس قرآن و معرفت‌آموزی در همه جای کشور برجسته تر از همیشه بود.
 
- یکی از وظایف در ماه رمضان حضور مردم در کنار مستضعفان بود و کمک های مومنانه و کمک های که مردم داشتند و حضور در گلزار شهدا، مجالس و هیئات حضور نمایانی بود.
 
- حضور عظیم مردم در روز قدس که شب قبل با شب قدر گذرانده شد با اجتماع پر شور و متراکم نشان داده شد.
 
- رمضان ماه جهاد است. در صدر اسلام جنگ بدر و فتح مکه در ماه مبارک رمضان رخ داد. امروز نیز رو قدس روز مبارزه ملت ایران است و ملت های دیگر هم امسال همراهی کردند.
 
- پاکیزگی روح، توجه به معنویت و و آشنایی با معارف الهی و روز قدس دستاوردهای ملت ایران در ماه رمضان است که توصیه من این است این دستاوردها را حفظ کنید.
 
- یک راهبرد بسیار مهم و اساسی همکاری مسئولان کشور در قوای سه‌گانه است‌. اگر سه قوه با هم همکاری کنند کارها به‌هیچ‌وجه گره نمی‌خورد. قوا مانع هم نشوند و راه را برای هم باز کنند.
 
- یک راهبرد اساسی و بسیار مهم ، همکاری مسئولان کشور در نیروهای سه گانه است. قوای سه گانه باید با همدلی، هم افزایی کنند. سه قوه مانع هم نشوند و راه را برای هم باز کنند.
 
- مسئولان کشور، چه نمایندگان مجلس و چه قوای مجریه و قضاییه که در جمعیت هستند، متوجه هستند که این همکاری را چگونه می‌توان انجام داد. این همکاری امروز یک راهبرد کلی است.
 
- امروز تمرکز بر حل مسایل است. مشغول نشدن به حواشی؛ همیشه هم دشمن نیست که حواشی ایجاد می‌کند. گاهی از روی غفلت و یا با عوامل و انگیزه‌های گوناگون حواشی در برابر کاری ایجاد می‌شود. نباید سرگرم این حواشی شد. نه مردم به این حواشی اهمیت بدهند و نه مسئولان خودشان را مشغول کنند. روی مسایل اساسی کشور تمرکز کنند.
 
- از مردم عزیز کشورمان انتظار می‌رود که به برکت ماه مبارک رمضان دستاورد اتحاد خود را حفظ کنند.این اتحاد از ابتدای انقلاب اسلامی تنگه‌های سختی و راههای دشواری را برای مردم باز کرد.
 
- دشمن با اتحاد، یکپارچگی و یکدستی مردم مخالف است و مایل است مردم به خاطر عقاید مختلف با هم بجنگند و دعوا کنند. در جامعه سلایق مختلف و نگاه‌های مختلف است، مانعی ندارد که همه در کنار هم کار و زندگی کنند. وسوسه های دشمن را برای بدبین کردن مردم به یکدیگر و نسبت به مسئولان باید باطل کرد.
 
- دشمن قبلاً برای استعمار با نیروی نظامی وارد می‌شد، این تاکتیک امروز از کار افتاده است. آنها فهمیده‌اند با نیروی نظامی کاری پیش نمی رود لذا راهبران را عوض کردند.کار آنها تزویر، تحریف، دروغگویی و وسوسه کردن، تحقیر ملتها، بدبین کردن آنها و پنهان کردن توانایی های ملتهاست. ما در شناخت حرکت و تاکتیک و روش دشمن باید به روز باشیم.
 




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: