نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
سانسور نماز باشکوه عید فطر در رسانه‌های اصلاح طلب
کد خبر: ١٦٤٨٤٤ تاریخ انتشار: ٠٥ ارديبهشت ١٤٠٢ - ١٥:٢٠
صفحه نخست » تیتر یک
سانسور نماز باشکوه عید فطر در رسانه‌های اصلاح طلب

حضور حماسه ساز ملت بزرگ ایران در نماز عید بندگی و همبستگی‌، هم میخ دیگری بر تابوت پروژه براندازان و بدخواهان این نظام بود و هم مدعیان خیرخواهی کشور و مردم را بیش از پیش رسوا کرد.

امسال ‌و پس از سه سال وقفه نماز عید سعید فطر، این آیین بزرگ دینی و ملی به امامت رهبر عظیم‌الشأن انقلاب و با حضور حماسی و باشکوه مردم و مسئولان اقامه شد. 
 
مردم ایران که سال جدید و بهار طبیعت را با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان آغاز و با برگزاری محافل و مجالس قرآنی و شبهای احیای شورانگیز جلوه‌های با شکوه و زیبایی از تدین و دینمداری خود را به نمایش گذاشته بودند‌، در فتح الفتوح روز جهانی قدس نیز برخلاف خواست بدخواهان و بد‌دلان به‌رغم روزه‌داری و شب‌زنده‌داری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین‌، روز قدس را به عظمت و شکوه خاصی برگزار کردند و در آخرین نماز جمعه ماه رمضان مانند همیشه پشت روحانیت و ولایت با ثبت صحنه‌های تاریخی نوای «اللهم انصر الاسلام‌والمسلمین» سردادند. 
 
این مردم با بصیرت، شریف و دینمدار در نماز عید سعید فطر‌، در صفوفی به‌هم پیوسته و یک‌پارچه‌ای که هر چشم بینایی را به خود جذب می‌کرد بار دیگر اقتدا به امام امت را در عمل ثابت کردند و حتی با نگاهی گذرا به تصاویر به راحتی می‌شد پیوند قلبی میان امام و مأموم را در آن تصاویر درک کرد. 
 
حضور کم نظیرمردم، از مجالس باشکوه قرآنی تا شب‌های احیا و روز قدس در شرایطی که تحریک دشمنان، مشکلات اقتصادی، تبلیغات سنگین علیه باورها و اعتقادات مردم و... جزو مؤلفه‌‌‌‌هایی بود که در تحلیل‌‌‌‌ها به عنوان مانع حضور مردم به‌ویژه در آئین‌های ملی و دینی مطرح می‌شد اما این موانع مؤثر نبود و در کمال ناباوری نظام سلطه و عوامل حقیر آن، ملّت ایران نه تنها در راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس، بلکه در نماز عید سعید فطر نیز بیش از سال‌های گذشته و پرشورتر و با انگیزه‌‌‌‌تر از همیشه در صحنه حاضر شدند و جواب دندان‌شکنی به بدخواهان و دشمنان وحدت و انسجام مردم ایران دادند. این همان گرمای ایمان و بصیرت مردم بود که در شرایط حساس و بشدت مورد نیاز، باز هم تبلور پیدا کرد و یک «شنبه تاریخی» دیگر را رقم زد که باطل‌‌‌‌السحر توطئه و کید دشمنان انقلاب و ایران بود.
 
رهبر عظیم‌الشأن انقلاب هم در بخشی از خطبه‌های نماز عید فطر امسال فرمودند: «از مردم عزیز انتظار می‌رود به برکت ماه مبارک رمضان و دستاوردهای بزرگی که در این ماه داشتند اتحاد خودشان را حفظ کنند. بحمدالله از اول انقلاب که امام بزرگوار در کلمات نورانی خود به طور دائم بر روی وحدت و اتحاد مردم تأکید کرد مردم متحد بودند و این اتحاد در موارد بسیاری راه‌های دشواری و تنگی‌های سختی را توانست برای مردم باز کند و راهگشا باشد. این اتحاد باید حفظ شود.»
 
ایشان در ادامه تأکید کردند: «دشمن با اتحاد ملت ایران مخالف است. با یکپارچگی و یکدست بودن ملت مخالف است. دشمن مایل است مردم به‌خاطر عقاید و سلایق مختلف با هم بجنگند و دعوا کنند. رأفت میان مردم باید برقرار باشد. در یک جامعه سلایق و عقاید مختلف است، نگاه‌های مختلف به مسئله است، باشد، مانعی ندارد در کنار هم زندگی کنند، کار کنند و مهربانی کنند.»
 
همان‌طور که قابل‌پیش‌بینی بود، رسانه‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، اینترنشنال، رادیو فردا و... از انتشار تصاویر صفوف به‌هم‌پیوسته نماز عید فطر در سراسر کشور پرهیز کرده و آن را سانسور کردند.
 
تحریف و انکار واقعیت اقتدار روحی و معنوی ملت ایران
اما نکته قابل‌توجه و البته قابل‌تأمل این‌جاست که برخی رسانه‌های داخلی طیف مدعی اصلاحات نیز همصدا با رسانه‌های دشمن، این تصاویر زیبا و افتخارآمیز را سانسور کردند. رسانه‌هایی که در جریان اغتشاشات پاییز گذشته در هماهنگی خاصی آتش بیار معرکه بودند و تقلای فراوانی برای تعمیم دادن آشوب‌ها به کل کشور و مردم با تحلیل رویگردانی قاطبه ملت از نظام و دین و مقدسات داشتند، در مواجهه با این حضور حماسه‌ساز و کم‌نظیر سر در زیر برف کردند. 
 
در واقع حضور حماسی ملت بزرگ ایران در نماز عید بندگی و همبستگی‌، هم میخ دیگری بر تابوت پروژه براندازان و بدخواهان این نظام بود و هم مدعیان خیرخواهی کشور و مردم را بیش از پیش رسوا کرد.
 
نگاهی به صفحه اول روزنامه‌های منتسب به طیف مدعی اصلاحات بار دیگر نشان داد که این جریان چگونه واقعیت اقتدار روحی و معنوی ملت ایران را انکار یا تحریف می‌کنند.
 
قاتلان امید و کاسبان یأس و ناامیدی مردم البته سانسور اخبار و رویدادهای امیدبخش و امید آفرین از سوی رسانه‌های این جریان خاص سیاسی در داخل کشور صرفا به حضور دشمن‌شکن و همدلانه مردم در نماز عید سعید فطر محدود نمی‌شود و این رسانه‌های علی‌رغم فعالیت در چارچوب رسمی جمهوری اسلامی و با ارتزاق از منابع بیت‌المال‌، همواره به پمپاژ یأس و ناامیدی ‌و خاموش کردن شعله امید در جامعه می‌پردازند.
 
در شرایطی که «بحران‌‌‌سازی از مسائل و حوادث عادی با هدف ایجاد فشار روانی، اضطراب و خشم انباشته، «سیاه‌نمایی از همه شئون حکومت و کشور و ایجاد نفرت نسبت به وطن‌»، «ناامید‌‌سازی از بهبود اوضاع، به خصوص اوضاع اقتصادی و معیشتی و بزک کردن دشمنان اصلی و واقعی کشور و جایگزین کردن دیگران به عنوان دشمن» به عنوان سه محور اصلی عملیات روانی دشمنان علیه ملت ایران در دستور کار رسانه‌ها معاند قرار گرفته و به صورت شبانه‌روزی در تلاشند با تثبیت ادراک‌های مدنظر خود افکار عمومی کشور را تحت تاثیر قرار دهند یا حتی بر تصمیمات کلان کشور‌ اثر بگذارند و زمینه پیشبرد راهبرد‌های خود را فراهم آوردند، نگاهی کلی به مواضع رسانه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاح‌طلبی نشان می‌دهد که این جریان رسانه‌ای چگونه در تلاش برای تکمیل پروژه عملیات روانی دشمن علیه ملت ایران به‌صورت روزانه با انتشار اخبار دروغ و سانسور اخبار مثبت در جامعه یأس آفرینی و با القای بن بست در آینده کشور شکاف میان مردم و حاکمیت را دنبال می‌کنند.
 
رسانه‌هایی که همواره سنگ مردم را به سینه می‌زنند، با سانسور اخبار امید آفرین و امیدبخش مهم‌ترین سرمایه مردم را که امید به آینده است، از آنها سلب می‌کنند و فقط به پوشش جنبه‌های منفی و نیمه تاریک قضایا می‌پردازند.
 
 در التهابات ارزی اخیر که بخش عمده‌ای از آن، تلاش‌های برنامه‌ریزی شده اتاق جنگ اقتصادی دشمن برای تلخ کردن کام مردم در پایان سال و برافروختن شعله نارضایتی بود، روزنامه‌های زنجیره‌ای هر بار با بالارفتن نرخ دلار و سکه آن را برجسته کرده ولی در مقابل کاهش آن را اطلاع‌رسانی نکردند. 
 
و یا در ایام تلخ از دست دادن هموطنان‌مان بر اثر ویروس کرونا، گرچه آمارهای فوتی و تعطیلی مشاغل و کسب و کارها به خوبی توسط این رسانه‌ها پوشش داده می‌شد، اما از حماسه کمک‌های مومنانه مردم که در هیچ نقطه دیگری از جهان نظیر نداشت، در عناوین اصلی روزنامه‌ها و سایت‌هایشان خبری نبود. 
 
و یا در جریان برخی مفاسد اقتصادی‌، این رسانه‌ها اصل موضوع را برجسته کرده ولی پس از آن به محاکمه مفسدان اقتصادی و احقاق حقوق مردم نپرداختند.
 
هویت و ماهیت واقعی طیف ماموریت‌دار در داخل کشور 
طیف ماموریت‌داری که چندی پیش یکی از افراطیون فراری مدعی اصلاحات مأموریت‌شان را این‌گونه فاش کرد: «ما کارمندان پروپاگاندای غربی- عربی- عبری علیه مردم ایران هستیم. وظیفه ما وحشت‌افکنی است تا با فروپاشاندن سازمان اجتماعی، مردم را به خشونت جمعی بکشانیم... گمان باطل نکنید که ما «مخالف سیاسی»، «مدافع حقوق بشر»، «فمینیست» و... هستیم؛ نه، ما تشنه مرگ و خون مردم ایرانیم. کاری را که شدیدترین تحریم‌‌های تاریخ نتوانست با ایران انجام دهد، ما موظفیم انجام دهیم».
 
رهبر معظم انقلاب نیز در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب نیز این‌گونه به این سیاست رسانه‌ای خبیثانه و رذیلانه ‌اشاره فرموده بودند:«در طول این چهل سال- و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌‌‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌‌ همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند.»




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: