نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
دختران ایران اسلامی برای تحقق آرمان های انقلاب گام برمی دارند
کد خبر: ١٦٤٩٦٣ تاریخ انتشار: ٠٢ خرداد ١٤٠٢ - ٠٨:٣٣
صفحه نخست » مطالب وسط
دختران ایران اسلامی برای تحقق آرمان های انقلاب گام برمی دارند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:دختران فاطمی و زینبی ایران اسلامی در جهت تحقق آرمان های اصیل انقلاب اسلامی گام برمی دارند و نقش آنان در آینده کشور بی بدیل است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه در آیین تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر با تبریک روز دختر بیان کرد: نقش بی نظیر تربیت دختران را مادران برعهده دارند.
وی با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی و فرهنگ عظیم مردم لر، جایگاه زن محوری و برجسته است توضیح داد: تاریخ این مردم محوریت زنان و عظمت زنان را در خود جای داده و به همین دلیل دشمنان این ملت انگشت اشاره به سمت هویت زن ایرانی و مسلمان است.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال ها قبل بیان کردند زن ایرانی در ایران اسلامی پوشش باید هویت ولای زن اسلامی زنده کند ادامه داد: امروز در جهان، زنان ایرانی پرچمدار زن مسلمان هستند.
قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: شخصیت با کرامت حضرت معصومه به‌عنوان یک دانشمند و فقیه با عظمت علمی و انسانی مجاهد و زنی انقلابی است که در عرصه جهاد و مبارزه فرد برجسته ای است و نماد دختر است.
وی گفت: دختران ما می دانند که در نگاه تمدنی ایران اسلامی زن مسلمان ایرانی چند وجهی است و مبارز و با عفت است.

معاون رئیس جمهور افزود: مسئله حجاب در ۱۵۰ سال اخیر توسط دشمن سیاسی شده و قرن‌ها زن ایرانی عفیف و با حجاب بوده است و زنان مبارز زیادی در ایران و به ویژه لرستان با حجاب بوده اند.
وی اظهار داشت: این پوشش زن ایرانی نشان دهنده زن در میدان است و زنان لر نقش مهمی در اقتصاد ایل خود داشتند و در عرضه آموزش تلاش و کوشش داشتند ودر عرصه قیام و مبارزه حاضر شدند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:حالا در ۱۵۰ سال اخیر استکبار می خواهد حجاب را مانع اعلام کند و آن چیزی که آنها دنبال می کنند این است که با کنار زدن عفت، زنانه جامعه را به لحاظ فرهنگی دچار خلل کنند.
وی افزود: طاغوت تلاش کرد زنان ما را به سیاه چاله ببرد و زن ایرانی را با جشن های مختلف به ابتذال بکشاند اما زن ایرانی بیدار بود و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس شهید داد.
وی اظهار داشت: لرستان ۴۵۰ شهید زن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این آثار فرهنگی همه جانبه اگر موثر بود در دوران پهلوی اثر می گذاشت اما زنان مجاهد به گواه تاریخ به شهادت رسیدند.
وی افزود: دختران ما دارای هویت ایران و اسلام هستند و دختران فاطمی و زینبی هستند وامید است فرزندان انقلاب در تحقق آرمان های اصیل انقلاب باشند.



برچسب ها: دختران


Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: