بحران سوخت در فرانسه؛ اعتصابات پالایشگاهی ادامه دارد
کد خبر: ١٦٤٤٣٠ تاریخ انتشار: ٢٣ مهر ١٤٠١ - ٠٩:٢٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
بحران سوخت در فرانسه؛ اعتصابات پالایشگاهی ادامه دارد

کمبود انرژی و سوخت در فرانسه، همزمان با تداوم اعتصاب‌ها در این کشور وضعیت سختی را برای مردم این کشور پدیده آورده است.

هفته نامه «لوموند» روز جمعه در مطلبی در زمینه کمبود سوخت در نواحی روستایی فرانسه و مشکل برای کادر درمان مستقر در این مناطق نوشت، پرستاران پزشکان و رانندگان خودروهای امدادی بخش روستایی نشین فرانسه از تشدید وضعیت کمبود سوخت بیم دارند. آنها خواستار دسترسی اولویت دار به پمپ‌های بنزین و شفافیت بیشتر در مدیریت این بحران هستند.

«دانیل گیلرم» رئیس فدراسیون پرستاران فرانسه گفت: «در برخی مناطق، کارگران در پمپ بنزین‌ها اولویت دارند، در برخی دیگر اولویت ندارند. حتی اگر همه حوزه‌ها یکسان تحت تاثیر قرار نگرفته باشند، این مدیریت مورد به مورد سردرگمی را تشدید می‌کند.»

وی افزود در این مناطق، بین یک سوم تا نیمی ازهمکاران ما می‌گویند که در پر کردن مخازن خود با مشکل مواجه هستند. این بدان معنی است که آنها در معرض خطر عدم دسترسی به بیماران خود هستند، وضعیتی که سلامت بیمار را در معرض خطر قرار می دهد.

«جان پینته» رئیس اتحادیه ملی پرستاران فرانسه نیز گفت، ما هر روز از همکارانی که می‌ترسند اوضاع از بد به بدتر پیش‌رود، تماس‌های تلفنی دریافت می‌کنیم. این یک وضعیت اضطراری است.

خبرگزاری «آناتولی» نیز روز جمعه در گزارشی در این زمینه نوشت، کشاورزان فرانسوی در میان اعتصاب کارگران بخش نفت نگران آینده مزارع خود در فصل برداشت هستند.

کشاورزان منطقه «ایل دو فرانس» در شمال فرانسه به دنبال سوخت هستند زیرا در طول دوره برداشت به گازئیل برای کمباین‌های خود  نیاز دارند. یک شهروند مزرعه دار فرانسوی گفت، من توانستم  تنها ۳۰۰۰ لیتر گازوئیل ذخیره کنم که فقط ۵ تا ۶ روز دوام می‌آورد.

«سیریل میلارد» رئیس اتحادیه کشاورزان فرانسه از سیاست‌های دولت ماکرون انتقاد کرد و خواستار استفاده از ذخایر سوخت برای ادامه فعالیت‌های کشاورزی شد.

این در حالی است که کارگران  پالایشگاهی و تاسیسات هسته‌ای در فرانسه  برای دستمزد و شرایط کاری بهتر اعتصاب کرده‌اند.

 

منابع رسانه‌ای  از تداوم  اعتصابات در نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه خبر دادند. به گزارش خبرگزاری «رویترز» اتحادیه کارگری «اف ان ام ای» فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که برخی از کارگران نیروگاه‌های هسته‌ای «ای دی اف» اعتصاب خود را بر سر حقوق از سرگرفتند و کار تعمیر و نگهداری ۸  نیروگاه هسته‌ای را به تعویق انداختند.

پس از هفته‌ها اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌ها بر سرحقوق و هزینه زندگی، دولت فرانسه دستور بازگشت به کار کارکنان انبار سوخت پالایشگاه  «اکسون موبیل» را آغاز کرد.

 تداوم اعتصابات اتحادیه‌های کارگری فرانسه در بخش سوخت باعث گرفتاری میلیون‌ها راننده فرانسوی شده است. اینک حدود یک سوم از جایگاه‌های سوخت فرانسه با بنزین  کم یا تمام شده مواجه‌اند.

«اولیویه وران» سخنگوی دولت ماکرون اخیرا  تهدید کرد که برای پایان دادن به اعتصاب‌هایی که چندین پالایشگاه و انبار نفت فرانسه را فلج کرده به زور متوسل خواهد داد. وران گفت: «اگر محاصره‌ها فورا پایان نپذیرد، وارد عمل خواهیم شد.»

اتحادیه‌های کارگری اسو اکسون موبیل روز سه شنبه فراخوان اعتصاب خود را تمدید کردند. رانندگان  نیز روز سه شنبه صف‌های طولانی در بیرون پمپ بنزین‌ها شکل دادند. در مرکز پاریس نیز ترافیک کند شد و خودروهای منتظر در صف بنزین در خیابان‌ها، مسیرهای دوچرخه سواری و گذرگاه های عابر پیاده را مسدود کردند.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه