دیدار مقام معظم رهبری رزمایش نخبگان در برابر دروغ پردازی دشمنان بود
کد خبر: ١٦٤٤٥٨ تاریخ انتشار: ٣٠ مهر ١٤٠١ - ٠٩:٥٢
صفحه نخست » آخرین اخبار
دیدار مقام معظم رهبری رزمایش نخبگان در برابر دروغ پردازی دشمنان بود

سخنران دیدار نخبگان با رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه این نشست مانوری در برابر دشمنانی است که می‌خواهند القا کنند جوانان و نخبه‌ها به کشور پشت کرده‌اند، گفت: این دیدارها نشان می‌دهد که ما جوانان نخبه‌ سفت و سخت پای کشور و اعتقاداتمان ایستاده‌ایم.

 

گروه فرهنگی صابرنیوز: امیر حسین هاشمی نیا؛ زهرا احتشام دانشجوی نخبه‌ای که در دیدار اخیر مقام معظم رهبری  با نخبگان صحبت کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره این دیدار گفت: رشته من مدیریت آموزش عالی است و همیشه هم دغدغه آموزش عالی را داشته و دارم و در دیدار با مقام معظم رهبری هم درباره ساختار حکمرانی تربیتی صحبت کردم.

وی با اشاره به ۴ حلقه پیشنهادی برای اصلاح ساختار حکمرانی تربیتی، گفت: حلقه اول حکمرانی در سطح کلان سیاست‌گذاری و مبنای فکری حاکم بر تعلیم و تربیت بود، ما پراکندگی در مبنای فکری حاکم بر تعلیم و تربیت داریم، مثلا در یک دولتی تحولی بنیادین در آموزش و پرورش مورد اقبال می قرار می‌گیرد و در دولتی دیگر سند ۲۰۳۰ و این برای کشوری که مثل کشور ما در بحبوحه جنگ فرهنگی قرار دارد، اصلا پسندیده نیست.

این دانشجوی دکتری دانشگاه تهران ادامه داد: در دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان پیشنهاد دادم که ستاد کل فرهنگی تربیتی وجود داشته باشد که هم یک خط فکری واحد بر تعلیم و تربیت حاکم کند و هم ماموریت‌های دستگاه‌های فرهنگی تربیتی متعدد کشور را شفاف و عملکردشان را رصد و پایش کند.

وی درباره حلقه دوم پیشنهادی ساختار حکمرانی تربیتی گفت: مقام معظم رهبری قبلا از حلقه‌های میانی گفته بودند، حلقه های میانی همان کانون ها، تشکل ها، اندیشکده ها و کلا مراکز تربیتی هستند که به صورت خودجوش توسط جوانان دغدغه مند و مردم تاسیس شدند، پیشنهاد من این بود که پیوندی بین این حلقه های میانی با ساختار رسمی کشور برقرار کنیم، این پیوند می تواند دو سویه باشد، از یک طرف ساختار رسمی ماموریت هایی که در آن ناکام مانده مثل تربیت دینی و تربیت حوزه مهارت های زندگی که توفیقات زیادی نداشته است را به حلقه های میانی  واگذار کند و از طرف دیگر این حلقه ها را تقویت و روند کاری آنها را تسهیل کند.حتی با اداره درست موقوفات می‌توانیم بخشی از هزینه‌های این طرح را بپردازیم.

احتشام افزود: در این راستا حتی می‌توان برای استفاده بیشتر از دانشگاه ها در حکمرانی تربیتی، هر دانشگاه را به صورت مشخص برای حل مشکلات یک دستگاه اجرایی قرار دهیم، یعنی آن دانشگاه متصدی رفع مشکلات یک دستگاه اجرایی شود، در صورتی اعضای هیات علمی و رتبه آن دانشگاه ارتقا یابد که توانسته باشد مشکلات آن دستگاه اجرایی را حل کند.

این نخبه کشور درباره حلقه سوم طرح پیشنهادی خود گفت: حلقه سوم درباره تربیت حکمرانان و زمامداران شایسته بود، کل نظام اداری ما الان محتاج زمامداران شایسته است که متاسفانه در طول این سال‌ها نتوانستیم به این مقوله بپردازیم و در حوزه تعلیم و تربیت هم بحث تربیت معلم و تربیت استاد خیلی پررنگ می‌شود.

وی افزود: حلقه آخر هم سمت و سوی آیین نامه ها و قوانین است که باید همگام با اسناد بالادستی و اهداف کلی کشور باشد، اگر در اسناد و هدف‌گذاری‌هایمان می گوییم دانشگاه یا مدرسه باید مردمی و با حلقه های میانی پیوند داشته باشد، از سوی دیگر در آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی و در نظام‌های رتبه بندی هم باید به آن توجه داشته باشیم و این مسایل را جزء مولفه‌های این آیین‌نامه‌ها قرار دهیم. 

احتشام با تاکید بر اینکه این نوع دیدارها به لحاظ روحیه ای که از خود مقام معظم رهبری دریافت می‌کنیم عالی است، گفت: من خاصیت این دیدارها را در چند چیز می‌بینم، روحیه‌ای که از حضرت آقا می گیریم، پیوندی که بین مسوولان و نخبه ها برگزار می شود و شبکه سازی که بین ما نخبه ها ایجاد می‌شود از خاصیت‌های این دیدارهاست.

وی خاطرنشان کرد: گاهی به دلیل بمباران تبلیغاتی شاید یک وقت‌هایی باورمان می‌شود که همه نخبه‌ها از کشور کوچ می‌کنند و می‌روند و انگار باورمان می‌کنیم که واقعا این اتفاق می افتد اما وقتی در این نشست‌ها با همدیگر صحبت می کنیم، شرایط تغییر می‌کند. یکی از اطرافیان من در این نشست از هلند برگشته بود و عضو هیات علمی بود و دیگری از ژاپن برگشته بود و شرکت دانش‌بنیان تاسیس کرده بود.

این نخبه کشور با تاکید بر اینکه این دیدارها شبکه سازی و تقویت روحیه است، خاطرنشان کرد: این دیدارها یادمان می‌اندازد که هر چند به دلیل مشکلاتی تعدادی از نخبه‌ها از کشور خارج می‌شوند اما بخش عظیمی از نخبه‌ها در کشور حضور دارند و برای موفقیت کشورشان می‌جنگند.

* دیدار مقام معظم رهبری رزمایش نخبگان در برابر دروغ پردازی دشمنان بود

وی با تاکید بر اینکه این نشست مانوری در برابر دشمنانی است که می‌خواهند القا کنند جوانان و نخبه‌ها به کشور پشت کرده‌اند، گفت: این دیدارها نشان می‌دهد که ما جوانان نخبه‌ای هستیم که همه جوره پشت کشورمان ایستاده‌ایم و سفت و سخت با وجود هر مشکلی پای کشور و اعتقاداتمان ایستاده‌ایم و هیچ جوره کشور را ترک نمی‌کنیم.

احتشام تاکید کرد که به نظر من همانطور که یک رزمایش نظامی می‌تواند دل دشمن را خالی کند، مانور و رزمایش نخبگان به مراتب بیشتر می‌تواند آنها را سست و ضعیف کند.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه