گل‌فروشی همسر هویدا و فاکتورهای نخست‌وزیری!
کد خبر: ١٦٤٧٢٥ تاریخ انتشار: ٢١ فروردين ١٤٠٢ - ١٣:٤٧
صفحه نخست » آخرین اخبار
گل‌فروشی همسر هویدا و فاکتورهای نخست‌وزیری!

 
 بخشی از وظیفه‌ی اداره‌کل امنیت داخلی ساواک، رصد و مراقبت نهادها و شخصیت‌های حکومت پهلوی بود. طبیعی بود امیرعباس هویدا که بیش از ده سال نخست‌وزیر بود و مناصب دیگری مثل وزارت دربار و دبیرکلی حزب ایران‌نوین را هم بر عهده داشت، یکی از سوژه‌های ساواک باشد.
 
به گزارش رجانیوز؛ یکی از مواردی که در پرونده ساواک او به چشم می‌خورد، مسائل مربوط به سوء‌استفاده‌های مالی است که توسط یکی از منابع ساواک که سطح دسترسی‌اش به اخبار و تحولات حلقه یک هویدا خوب است گزارش می‌شود.
 
لیلا امامی، نوه دختری حسن وثوق‌الدوله بود که سال ۱۳۴۵ در سی و چهارسالگی با هویدای چهل و هشت‌ساله ازدواج کرد. باجناق هویدا، حسنعلی منصور بود که چندسال قبل توسط هیأت‌های موتلفه ترور شده بود. معروف بود که گل ارکیده‌ای که هویدا اغلب روی یقه‌ی کتش دارد، یادگاری همسرش لیلا است که به پروش این گل علاقه دارد. این ازدواج چندان دوام نیاورد و پنج سال بعد به جدایی و متارکه انجامید. لیلا نیز پس از مدتی اقامت در پاریس به ایران بازگشت و مجددا با هویدا در تعامل قرار گرفت.
 
زمستان ۵۵ ساواک تهران که منبعی با دسترسی بسیارخوب در تشکیلات نخست‌وزیری و اطراف هویدا داشت گزارش کرد «سامان‌گل» که گل‌های نخست‌وزیری از آنجا خرید و تهیه می‌شود، گلخانه مدرنی متعلق به لیلا امامی، همسر سابق هویدا است که «کلیه وسائل و تاسیسات ساختمانی آن به عنوان نخست‌وزیری و بدون گمرک از خارج وارد شده» و «اغلب کارهای فنی و غیرفنی فعالیتهای گلخانه مذکور با بودجه و پرسنل نخست‌وزیری اداره می‌شود.» منبع با اطلاع ساواک گزارش کرده بود «خانم امامی هر سبد گل را از ۴۰۰ الی ۱۵۰۰ تومان به نخست‌وزیری میفروشد و در ایام نوروز و کریسمس متجاوز از ۳۵۰۰۰۰ تومان پول گل به ایشان پرداخت میشود». مبالغی که برخلاف روند عادی امور مالی نخست‌وزیری، در اسرع وقت پرداخت می‌شد.
 
این گزارش به اداره‌کل نهم ساواک ارسال شد و ضمن تایید آن اینچنین پاسخ داده شد: «در حال حاضر روابط خانم لیلا امامی با جناب آقای نخست‌وزیر حسنه و غالبا با هم به سر می‌برند و به‌دستور نخست‌وزیر کلیه مایحتاج منزل و همچنین وسایل فنی و غیرفنی گلخانه سامان متعلق به مشارالیها در کرج که جدیدترین گلخانه پیش‌ساخته و مجهز به مدرن‌ترین دستگاه‌ها است از طریق نخست‌وزیری از داخل و خارج تهیه و وجه آن از بودجه محرمانه آقای نخست‌وزیر پرداخت می‌شود و آقای نخست‌وزیر علاوه بر تامین گل مورد نیاز نخست‌وزیری، خرید آن را به دوستان و آشنایان خود توصیه کرده است و خانم امامی از این راه سود زیادی می‌برد.»


برچسب ها: هویدا


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه