کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها برای تنظیم PH
کد خبر: ١٦٤٩٧٥ تاریخ انتشار: ٠٧ خرداد ١٤٠٢ - ١٦:١٥
صفحه نخست » آخرین اخبار
کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها برای تنظیم PH

کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها به عنوان تنظیم کننده PH سبب شده تا کیفیت شوینده ها به مراتب گسترده تر از گذشته باشد. ترکیبات تنظیم کننده PH سبب می شوند که وضعیت قلیایی مواد شوینده بیشتر شود. نمونه ای از ترکیبات اصلی تنظیم کننده Ph آمونیاک است. در این میان سیلیکات سدیم به نوبه خود توانسته اثربخشی بهتری داشته باشد.

 کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها به عنوان عوامل ضد رسوب مجدد

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، یکی از کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده ها، تنظیم کننده PH است. این مواد کثیفی و روغن ها را از روی لباس از بین می برد. در واقع یکی از عوامل ضد رسوب مجدد محسوب می شود. در صورتی که میزان PH تنظیم شده باشد آلودگی ها به جای ته نشین شدن و رسوب مجدد بر روی لباس به راحتی شسته می شوند. در چنین حالتی استفاده از سیلیکات سدیم در شوینده ها یک عامل ضد رسوب محسوب می شود. البته این ماده می بایست با سایر مواد ترکیب شود و یک انتخاب کاملاً درجه یک باشد. دقت کنید که عوامل ضد رسوب به نوبه خود می توانند بهترین نوع شوینده محسوب شوند. یک موضوع مهم دیگر این است که عوامل ضد رسوب بر اساس نوع فرمولاسیون ماده سنجیده می شود. هرچه سطح فرمولاسیون قوی تر باشد در نهایت کاربرد بهتری خواهند داشت. 

تنظیم PH در شوینده

کاربرد سیلیکات سدیم در شوینده برای افزایش اثربخشی

شوینده ها نقش شستشو و چربی زدایی را بر عهده دارند. افزایش کارایی و اثربخشی کلاته کننده ها یکی از موارد مهمی است که برای سیلیکات سدیم در نظر گرفته شده است. دقت کنید که برای اتصال کاتیون ها، سیلیکات سدیم می تواند کمک زیادی نماید. در واقع این ماده سبب نرمی آب سخت می شوند. بیلدرها سبب افزایش کیفیت آب می شوند و در نهایت مواد شوینده به صورت کارآمدتر عمل می کنند. در هر صورت یکی از مهمترین ویژگی های سیلیکات سدیم تنظیم میزان PH است.

 دقت کنید که هرچه اثربخشی شوینده بیشتر باشد در نهایت می تواند کیفیت بیشتری داشته باشد. شوینده ها به نوبه خود می توانند بر روی کیفیت آب تاثیر بگذارند. اگر بخواهیم موضوع اثربخشی را به دیگری بررسی کنیم باید گفت که این مواد به جلوگیری از رسوب مجدد ذرات خاک روی پارچه نیز کمک زیادی می کنند. عوامل ضد رسوب برای سیلیکات سدیم از مواردی هستند که سبب می شود تا سطح فسفات پیچیده تر شود. عوامل پخش کننده موثر در شوینده ها می بایست به درستی رعایت شوند. در شوینده ها نیاز است که فرمولاسیون ماده پراکندگی دقیقاً مشخص شود. البته بررسی ها اینطور مشخص کرده است که ساختار شوینده ها متنوع است.   

 آیا سیلیکات سدیم در ثبات رنگ تاثیر دارد؟

بررسی  ها حاکی از این است که ثبات رنگ لباس ها نیاز به ترکیبی از مواد مختلف دارد و سیلیکات سدیم نیز می تواند یکی از موارد مورد نظر محسوب شود. شوینده هایی که برای لباس ها استفاده می شوند هر یک دارای شرایط اجرایی مخصوصی هستند. شوینده لباس ها می بایست هم کیفیت بهتری داشته باشد و هم از نظر عملکرد کاملاً درجه یک باشد. در صنایع سیلیکات ایران این موضوع بسیار پر اهمیت محسوب شده است.

https://iransilicate.com/





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه