نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
عصبانیت رادیو فردا از ثبات قدم آیت‌الله صافی(ره)
کد خبر: ١٦٣٨٠٤ تاریخ انتشار: ١٦ بهمن ١٤٠٠ - ١٧:٤٣
صفحه نخست » مجازستان
عصبانیت رادیو فردا از ثبات قدم آیت‌الله صافی(ره)

ثبات قدم مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی در صیانت از حریم اسلام و انقلاب اسلامی، ارگان رسمی سازمان سیا را عصبانی کرد.

به گزارش صابرنیوز، وبسایت رادیو فردا در تحلیلی با عنوان «صافی گلپایگانی؛ اوج تعصب شیعی در جمهوری اسلامی» نوشت: نظرات (آیت الله) لطف‌الله صافی گلپایگانی درباره نظریه ولایت فقیه، به خوبی نشان‌دهنده باور او به تسلط فقیهان شیعه بر سیاست است. او از نظر مذهبی نه تنها سنتی‌ترین و متعصب‌ترین مرجع در میان مراجع کنونی تقلید شیعه به‌شمار می‌رفت، بلکه از نظر سیاسی به لایه‌های متعصب جمهوری اسلامی تعلق داشت.

صافی گلپایگانی را باید پیش از هر چیز، وارث میراث فکری و سیاسی آیت‌الله محمدرضا گلپایگانی (۱۲۷۸–۱۳۷۲) از مراجع تقلید مطرح شیعه در دوران کنونی دانست باقر گلپایگانی، فرزند آیت‌الله گلپایگانی گفته است وقتی اولین قانون اساسی جمهوری اسلامی نوشته شد، خمینی آن را به وسیله مهدی بازرگان و دیگر اعضای دولت نزد پدرش فرستاد تا او هم تأیید کند. اما پس از چند روز که اعضای دولت موقت نظر گلپایگانی در این زمینه را پرسیدند او گفت: «باید در قانون قید شود رئیس‌جمهور حتماً باید شیعه اثنی‌عشری نیز باشد». صافی گلپایگانی که در چنین مکتب سیاسی و فکری پرورش یافته بود، پیش از انقلاب به تبعیت از آیت‌الله گلپایگانی با هر نوع تفسیر جدید از وقایع اسلام مخالفت می‌کرد.

کتابی که او با عنوان «شهید آگاه» در رد کتاب «شهید جاوید» اثر نعمت‌الله صالحی نجف‌آبادی نوشت، نمونه بارز در این زمینه است. کتاب «شهید جاوید» که درباره علل قیام حسین [علیه السلام] امام سوم شیعیان است، تفسیری اندازه‌ای اسطوره‌زدا از واقعه کربلا به دست می‌دهد. صافی گلپایگانی همچنین در سرکوب بهاییان مشارکت داشت و کتاب «منتخب‌الاثر» را علیه بهائیت نوشت.

با وقوع انقلاب، صافی گلپایگانی در سال ۱۳۵۸ از استان مرکزی به عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی درآمد. او همچنین با حکم {امام} خمینی عضو و سپس دبیر شورای نگهبان شد.

هرچند که عده‌ای از اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند تصویر دیگری از شورای نگهبان دهه شصت ارائه دهند، اما آن شورا نیز مثل شورای نگهبان کنونی نقش‌آفرین بود.

ارگان سازمان سیا که از رسانه‌های نقش‌آفرین در فتنه 88 به‌شمار می‌رود، در ادامه نوشت: صافی در بحبوحه اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ که نوعی صف‌بندی و جبهه‌گیری جدید در جمهوری اسلامی بود، تمام قد از {آیت‌الله} خامنه‌ای دفاع کرد. او گفت: «خط مقام معظم رهبری، همان خط امام است و باید محکم و استوار در حفظ آن بایستیم و این خط تا قیامت پایدار بماند».

رادیو فردا در تحلیل خود، علیه احساس مسئولیت این مرجع والامقام در دفاع از اسلام و انقلاب عقده‌گشایی کرد که سلامت و صلابت ایشان را بیش از پیش آشکار می‌سازد.




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: