نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
قانونگذار آلمانی زنگ خطر فروپاشی سلطه غرب را به صدا درآورد
کد خبر: ١٦٤٨١٣ تاریخ انتشار: ٣٠ فروردين ١٤٠٢ - ٠٩:٣٣
صفحه نخست » تیتر یک
قانونگذار آلمانی زنگ خطر فروپاشی سلطه غرب را به صدا درآورد

یک قانونگذار ارشد آلمانی هشدار داد، جنگ نیابتی غرب با روسیه و سیاستهای نواستعمارگرانه، سلطه غربی ها در جهان را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

یک قانونگذار ارشد آلمانی هشدار داد، جنگ نیابتی و اقتصادی غرب علیه روسیه علاوه بر اینکه منجر به تضعیف و منزوی شدن آمریکا و اروپا شده، موجی بی سابقه از مقاومت کشورهای در حال توسعه جهان علیه نواستعمارگری غربی را در پی داشته است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «سِویم داگدلن»، قانونگذار حزب چپ آلمان در مقاله‌ای که در یک روزنامه آلمانی منتشر کرد نوشت: «دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تقابل با روسیه و چین، تلاش می‌کند سرکوب بر مبنای نواستعمارگری در جهان را با هدف جلوگیری کردن از فروپاشی تسلط خود برقرار کند.»

این قانونگذار آلمانی تاکید کرد، کشورهایی که تاکنون با جنگهای نیابتی و اقتصادی غرب علیه روسیه مخالفت کرده‌اند 87 درصد جمعیت جهان را دارند. او در ادامه این مقاله که در پایگاه «یونگه ولت» منتشر کرد نوشت: «درخواستهای موکد آمریکا و متحدانش از کشورهای به اصطلاح جهان جنوب (در حال توسعه) برای شرکت در جنگ اقتصادی علیه روسیه و ارسال سلاح برای جنگ نیابتی در اوکراین تجلی این تلاش است. غربی ها به شکلی مستاصل در تلاشند با برقراری روابط شبه استعمارگرانه همچنان جایگاه جهانی در حال افولشان را حفظ کنند. اما اکثریت غالب کشورها و مردمان جهان در حال توسعه از رویه کشورهای ناتو و آمریکا تبعیت نمی‌کنند.»

داگدلن در ادامه این مقاله به شکست تلاشهای غربی ها در موجه نشان دادن تحریم‌های یکجانبه خود در مجامع بین المللی همچون شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو و نشانه های فزاینده تضعیف مسلم دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره غیررسمی جهان اشاره کرد.

او خاطر نشان کرد: «در تحولی که به سرعت در حال رخ دادن است، تعداد هر چه بیشتری از کشورهای سراسر جهان تصمیم به دلار زدایی از روابط تجاری خود گرفته و به این ترتیب توانایی آمریکا را در ادامه تامین مالی جنگهای عادی و نیابتی‌اش تضعیف می‌کنند.»

داگدلن در این مقاله استدلال کرد: «قوام نکرومه، رئیس جمهور اسبق غنا نواستعمارگری را به عنوان مشکل جهان پسااستعماری که همچنان مرتبط با امپراطوری های استعمارگر سابق اروپا است توصیف کرد. به گفته او، مستعمره‌های سابق هر چند به صورت نظری و در شکل ظاهری استقلال پیدا کرده‌اند اما عملا حاکمیتی کسب نکرده‌اند. و ما در قرن بیست و یکم هنوز شاهد تلاشها برای انقیاد نواستعمارگر علیه قاره آفریقا هستیم. تلاشهایی که شامل استثمار بی رحمانه مواد خام توسط شرکتهای غربی یا قدرت سازمانهای مالی در تغییر سرنوشت کشورهای آفریقایی به ضرر آنها می‌شود. اقدام دسته جمعی و از روی اعتماد به نفس کشورهای جهان جنوب در خودداری از شرکت در جنگ نیابتی غرب در اوکراین نشان می‌دهد که این نظام هر چه بیشتر متزلزل می‌شود.»

این قانونگذار حزب چپ آلمان همچنین استدلال کرد، که خیزش کشور چین، توسعه کشورهایی نظیر هند و برزیل و گسترش پروژه های مبتنی بر همکاری و همگرایی بین کشورهای خارج از جهان غرب این حقیقت را کاملا آشکار می‌کند که روند چند قطبی شدن جهان حتی اگر که به معنی «تحمیل شدن علیه دولتهای عضو ناتو باشد دیگر برگشت ناپذیر شده است.»

داگدلن یکی از صریح اللهجه ترین منتقدان شرکت دولت آلمان در جنگ نیابتی ناتو در اوکراین در طول سال گذشته میلادی بوده و نسبت به ریسک تبدیل شدن این جنگ به جنگ جهانی سوم هشدار داده است.

او همچنین خواستار اخراج سربازان آمریکایی از آلمان شده، تجاوز گری آمریکا در سوریه را محکوم کرده و از نئونازیسم در شرق اروپا انتقاد کرده است. همچنینی یکی از مواضع او این است که امنیت در اروپا بدون روسیه برقرار نمی‌شود.





Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: