نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
گیاهان دارویی ترک اعتیاد کدامند؟
کد خبر: ١٦٤٩٧٤ تاریخ انتشار: ٠٣ خرداد ١٤٠٢ - ١٢:٥٨
صفحه نخست » آخرین اخبار
گیاهان دارویی ترک اعتیاد کدامند؟

استفاده خودسرانه و بدون تجویز پزشک انواع داروی گیاهی برای ترک اعتیاد نتیجه ای جز گرفتاری بیشتر نیست. مصرف داروهای گیاهی بدون تجویز پزشک نه تنها بیماری فرد را درمان نکرده بلکه ممکن است سبب اختلال در عملکرد سیستم کبدی، کلیوی، عصبی و قلبی عروقی شود و همچنین روی خلق و خوی فرد تاثیر منفی بگذارد.  

از دیگر عوارض داروی گیاهي برای ترک اعتیاد می توان به تداخل دارویی اشاره کرد. اگر میزان ترکیبات به کار رفته در دارو گیاهی برای ترک اعتیاد براساس دوزهای مشخص و استاندارد نباشد ممکن است با سایر داروها تداخل ایجاد کند و سبب خواب آلودگی، سرگیجه و دیگر عوارض ناخوشایند جسمی و روانی شود. عوارضی مانند عارضه های گوارشی و زخم معده، اختلالات خلقی و رفتاری، کاهش حافظه و پرخاشگری شدید از جمله پیامدهای منفی است که به دلیل مصرف خودسرانه و بدون نظارت و تجویز پزشک از مصرف گیاهان دارویی ایجاد می شود.

بهترین پیشنهاد ما جهت ترک هرنوع مواد مخدر ، مراجعه به یک کمپ ترک اعتیاد مورد تایید سازمان بهزیستی و استفاده از خدمات مشاور رایگان ترک اعتیاد آن است.

گیاهانی که می توانند در طول درمان ترک اعتیاد به عنوان مکمل درمانی مفید باشند و حتما باید توسط یک گیاه پزشک یا متخصص تجویز گردند شامل موارد زیر است:

·        گل شور

·        خار مریم

·        کودزو

·        شیرین بیان

·        کاوا

·        فلفل هندی

·        قاصدک

·        گیاه مهر طلایی

·        جینسینگ


مواد مغذی  و ویتامین ها جهت ترک اعتیاد

اعتیاد بدن را از مواد مغذی کلیدی مورد نیاز برای حمایت از عملکرد سالم اندام ها، خلق و خوی مثبت و انرژی کافی برای گذراندن زندگی تخلیه می کند. افزودن آگاهانه این موارد می تواند دنیایی از تغییرات را در بهبودی و سلامت بلندمدت شما ایجاد کند.

امگا 3: این اسیدهای چرب ضروری به مدیریت اضطراب، افسردگی و تثبیت خلق و خوی کمک می کند، همچنین التهاب را کاهش می دهد و عملکرد عصبی را بهبود می بخشد

مواد معدنی ،ویتامین ها و مواد مفید مؤثر در ترک اعتیاد 

ویتامین ب: این ویتامین به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک می کند، به خواب کمک می کند، اضطراب را کاهش می دهد و به هضم غذا کمک می کند

اسیدهای آمینه: مصرف مکمل‌های اسید آمینه می‌تواند به بازیابی مواد شیمیایی مغز و کاهش هوس مصرف مواد مخدر کمک کند

کلسیم و منیزیم: به تقویت خلق و خو، بهبود عملکرد اعصاب و ارتقای سلامت استخوان و ماهیچه کمک می کند.

روی: به بهبود عملکرد مغز، کبد و سیستم ایمنی کمک می کند.

آهن: سر درد، انرژی پایین و افسردگی را کاهش می دهد.

جهت مشاوره رایگان ترک اعتیاد و کسب اطلاعات بیشتر در مورد کمپ ترک اعتیاد در تهران بر روی  آدرس اینترنتی زیر کلیک نمایید

https://seyedincamp.ir





Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: