نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
پشت پرده لغو دیدار سپاهان و الاتحاد چه بود؟
کد خبر: ١٦٥٢٥٤ تاریخ انتشار: ١٣ مهر ١٤٠٢ - ١٣:٣٠
صفحه نخست » مجازستان
پشت پرده لغو دیدار سپاهان و الاتحاد چه بود؟

صفحه اینستاگرامی آفسایدنیوز نوشت: ساعت‌ها از ماجراهای روی داده در حاشیه دیدار برگزار نشده تیمهای الاتحاد عربستان و سپاهان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه نقش جهان می گذرد اما هیچ مقام مسئولی در کشورمان اطلاعاتی قطعی و دقیقی را اعلام نکرده تا همه چیز در حد گمانه زنی و شنیده باشد.

همین نیز موجب شده تا روایت دست اول ماجرا در اختیار سعودیها باشد که آنها نیز در چهارچوب یک گفتمان کلی، وارد جزئیات نشده اما عنوان می دارند رفتارشان منطبق با قوانین بوده. اما سوال اصلی این است که ماجرا چه بوده و چه ارتباطی با یادمان شهید بزرگوار جام قاسم سلیمانی داشته؟

اگرچه هیچ مقامی حاضر به صحبت نشده اما بررسی‌های آفسایدنیوز دلالت بر این دارد که ایراد به تندیس شهید سلیمانی مربوط به این بوده که نبایستی در آن بخش خاص ورزشگاه قرار گیرد. بر اساس قوانین لیگ قهرمانان آسیا، منطقه رسمی یک مسابقه بایستی عاری از هر شی یا موضوع خارج از اقتصائات بازی باشد. ناحیه ای هم که این تندیس قرار گرفته، داخل در منطقه رسمی بوده و با استناد به این موضوع، خواستار جابجایی تندیس شده بودند. در واقع، ناظر بازی بدون توجه به محتوای تندیس، صرفا خواستار جابجایی شده بود که حتی شنیده می شود، پیشنهاد قرار گرفتن کنار نیمکت سپاهان نیز مطرح می شود. در واقع، اساسا بحث خروج از ورزشگاه یا محتوای تندیس مطرح نبوده و صرفا خواستار جابجایی از محل رفت و امد بازیکنان که در منطقه رسمی بوده، شده بودند.

نکته دیگر که بایستی توجه داشت این است که گویا ناظر بازی تذکر مبنی بر جایجایی تندیس را به دلایلی که ذکر شد، در اولین بازدید خود از ورزشگاه نقش جهان عنوان کرده بوده است. حتی گفته می شود بعدتر هم تذکر مجددی داده که به هر دلیل، این ملاحظه مورد توجه قرار نگرفته است.

سیاسی و ارزشی کردن تندیس حاج قاسم در ورزشگاه نقش جهان، ارتباطی با اصل ماجرای روی داده در این دیدار نداشته که ایرادی در حوزه برگزاری اجرایی بوده است. البته، قابل پیش بینی است که طرف سعودی هم در پی بهره برداری خود از ماجرا بوده و نمی توان داشتن نگاه سیاسی آنها را منتفی دانست اما آنچه روی داده، وجه اصلی داشته که عنوان شد. ب




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: