نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
جزئیات برخورد دولت با فساد چای؛ از توقیف اموال تا استرداد مجرمان به کشور
کد خبر: ١٦٥٥٦٨ تاریخ انتشار: ٢٥ آذر ١٤٠٢ - ١٠:٣٧
صفحه نخست » تیتر یک
جزئیات برخورد دولت با فساد چای؛ از توقیف اموال تا استرداد مجرمان به کشور

سخنگوی دولت با بیان اینکه فساد چای شهریور سال گذشته شناسایی شد، گفت: در رابطه با این پرونده فساد، بسیاری از افراد ممنوع‌الخروج و اموال آنها توقیف شد و حتی کسانی که برای آنها اعلان قرمز ثبت شده بود، از خارج کشور به کشور استرداد داده شدند.

علی بهادری جهرمی روز دوشنبه - ۲۰ آذرماه - در نشست پاسخگو در برابر جمهور در دانشگاه شهید بهشتی با بیان‌ اینکه حضور در جمع خبرنگاران توفیقی است، درباره گشت ارشاد مدیران گفت: یکی از نتایج گشت ارشاد مدیران شناسایی فساد چای در سال اول فعالیت دولت بوده است. من پیش از این هم گزارش داده‌ام.

سخنگوی دولت اظهار داشت: در برخی از برهه‌ها، متاسفانه مقامات و دولت‌هایی بر سر کار بوده‌اند که اگر هم فسادی در آن دولت اتفاق می‌افتاد و نهادهای نظارتی بیرونی با آن فساد برخورد می‌کردند، مقامات دولت در برابر مقابله با فساد مقاومت می‌کردند و از مفسد دفاع می‌شد.به یاد دارید اظهارنظرهایی را که مقامات قضایی مختلف داشتند که می‌خواهیم با فلان فاسد یا مفسد برخورد کنیم و اجازه نمی‌دهند، مقاومت می‌کنند، این موضوع به دلیل نسبت‌ها و جایگاه‌هایی بود که مجرمان داشتند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: این دولت مطابق شعاری که آیت‌الله رئیسی در ایام انتخابات و رویه وی در قوه قضاییه، خود پیش‌گام شناسایی و برخورد با فساد شده است.من در دانشگاه امیرکبیر گزارش بازرس ویژه رئیس جمهور را توضیح دادم، بیش از ۶۰ مدیر متخلف دولتی در طول دو سالی  که از عمر دولت می‌گذرد برکنار و یا جابجا شده‌اند.

وی در پاسخ به برخی که می‌گویند آیا همه این افراد جرم انجام داده‌اند، گفت: خیر اینگونه نیست. تخلف یک موضوع و جرم موضوع دیگری است. به عنوان مثال در حوزه بهداشت و درمان یکی از معاونین وزیر بهداشت به دلیل کمبود سرم و داروی آنتی‌بیوتیک برکنار شد که نتیجه گشت ارشاد دولت آقای رئیسی بوده است.وزارت اطلاعات در دو سال گذشته با اخذمجوز از نهاد قضایی، مشاور وزیر و مدیرکلی را بازداشت کرد،بازداشت بدون اطلاع نهاد قضایی امکان پذیر نیست و در این موراد جرم اتفاق افتاده است.

جزئیات برخورد دولت با فساد چای؛ از توقیف اموال تا استرداد مجرمان به کشور

بهادری جهرمی تصریح کرد: این دولت اعلام کرده اصلی‌ترین دشمن مفسد خواهد بود و خودش شناسایی و برخورد می‌کند. در سال اول فعالیت دولت ـ در شهریورماه سال گذشته ـ اولین مکاتبات و شناسایی‌هایی صورت گرفت و یک پرونده و کیس نظارتی تشکیل شد و مکاتبات آن نیز موجود است و اقدامات اولیه در آن حوزه صورت گرفت.

بهادری جهرمی گفت: تخلف اصلی فساد در رفع تعهد ارزی بوده است یعنی ارزی را از بانک مرکزی به نرخ نیمایی خریده و پول آن هم به خزانه دولت رفته است فقط قرار بوده بخشی را تجهیزات و دستگاه و کارتن بیاورد زیرا کارخانه تولید چایی بوده است.بخشی هم واردات چای بوده است که در اینجا اسانس زده شود، بسته‌بندی شود و چاه‌های ترکیبی تولید و بعد صادرات شود و برای مصرف داخل مورد استفاده قرار گیرد و در این ماجرا رفع تعهد، تخلف و فساد شناسایی شده است.وقتی ارز از بازار خریداری می‌شود تولید کننده یک سال و ۶ ماه قانونا فرصت دارد که رفع تعهد ارزی را انجام دهد یعنی تجهیزات خود را بیاورد لذا ارز را می‌گیرد و تجهیزات را سفارش می‌دهد، تولید و خرید می‌شود و انتقال پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در این برهه جلوی فعالیت روتین و متداول آن مجموعه گرفته نمی‌شود هنوز نمی‌دانیم و خبر نداریم که این فاسد است تا وقتی که مهلت یک سال و ۶ ماهه او به پایان برسد ما متوجه می‌شویم که اولین دستگاه و یا محموله را که باید وارد می‌کرد، نکرده است و یا بسته‌بندی را نیاورده است و یا تقلبی آن را آورد و یا فاکتور تقلبی ارائه کرد و یا اقدامات متقلبانه داشت لذا جزییات و کشف این حوزه‌ها زمان می‌برد.

بهادری جهرمی گفت:  این فساد شهریور سال گذشته شناسایی شد اما هم باید اطلاعات تکمیل می‌شد، اقدامات پیشگیرانه اتفاق افتاد و بسیاری از این افراد ممنوع‌الخروج شدند و اموال آنها توقیف شد و حتی کسانی در این پرونده بودند که برای آنها اعلان قرمز ثبت شد و از خارج از کشور به کشور استرداد شدند.

سخنگوی دولت گفت: همه این اتفاقات بخشی در اواخر سال گذشته شکل گرفت و در ماه‌های گذشته اتفاق افتاده است. اینکه دوباره از پرونده بازخوانی صورت گرفته به این دلیل بود که طبیعتا منتظر بودیم که نتیجه پرونده به‌تدریج روشن شود.دولت در آن زمان پیش‌گام شده و اقدامات خود را انجام داده است و دستگاه قضایی نیز رویه‌اش این است که هم همکاری مناسبی در برخورد با فساد دارد و هم جدی و مصمم به اینگونه پرونده‌های رسیدگی می‌کند و شما موضع‌گیری قوه قضاییه را هم دیده‌اید. اینکه فسادی اتفاق می‌افتد نگوییم چرا گشت ارشاد وجود ندارد؟ اگر با فسادی برخورد نشد، بگوییم که چرا گشت ارشاد نیست.

در این دولت هیچ فساد و شبکه فسادی در امان نخواهد بود

دبیر هیئت دولت با بیان اینکه در این دولت هیچ فساد و شبکه فسادی در امان نخواهد بود، اظهار کرد: علاوه بر این از مصادیق فسادی که شناسایی می‌شود مهمترین نکته این است که آن مکانیزم و فرآیند متقلبانه و ساختاری که به فساد منتهی می‌شود مورد شناسایی قرار می‌گیرد و با آن برخورد خواهد شد، ضمن آنکه گزارش نهایی برخورد با مفسدان، بعد از آنکه رای نهایی صادر شود باید به مردم ارائه ‌شود.تفاوت دولت مقابله کننده با فساد و دولتی که اگر هم با فساد برخورد می‌شد صدایش درآمد و گلایه و ممانعت می‌کرد در این است که خودش پیشگام است و اقدامات اولیه را انجام می‌دهد.

فرایند هایی که موجب این فساد شد، شامل ثبت سفارش بیش از نیاز، واردات محصولی که ثبت سفارش ندارد، تایید محصولی که ثبت سفارش ندارد، طراحی ها صورت گرفت تا پیشگیری شود، یعنی علاوه بر برخورد با مجرمین و متخلفان که باید گزارش نهایی آن به مردم ارائه شود،فرایند ها هم اصلاح شده است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: ما پیشگام بودیم و هم خوشحال می‌شویم که مردم هر چه زودتر نتیجه برخورد با فاسدان را مشاهد کنند؛ دولت خود پیشگام مبارزه با فساد است و در همین راستا اقدامات اولیه را انجام داده و می دهد.

وی در مورد لزوم استمرار مردمی و مردمی‌سازی نیز، گفت: حتما رویه‌ای، دولت این بود که موضوع را به دست مردم بسپارد و مردمی کار کند و نه به بیان خصوصی‌سازی نامناسبی که فسادهایی هم در آن دیده شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد:  سفرهای استانی، حضور در مجامع  نخبگانی یکی از مصادیق عینی و مردمی بودن است؛ در ماجرای کمبود دارو، رئیس جمهور شخصا به داروخانه ۱۳ آبان رفت و گلایه مردم را که دارو به دستشان نرسیده بود را شنید و از نزدیک لمس کرد نه فقط از پشت میز و کارتابل گزارشی که به او ارائه شده است.

وی افزود: در آن روزها، برنامه های سیاست خارجی دولت قبل به نتیجه نرسیده بود و در سیاست داخلی نیز نارضایتی از عملکرد دولت اتفاق افتاده بود و کشور درگیر یک بحران همه جانبه بود، لذا دولت مردمی مکلف بود روی حل این بحران ها تمرکز کند.

۱۵ هزار تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی فعال در کشور افزوده شده است

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه زیرساختی و بهداشت و درمان سرمایه گذاری مضاعف داشته است، ادامه داد: حدود ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به تخت های بیمارستانی فعال در کشور افزوده شده و حدود ۱۰ درصد تخت بیمارستان های موجود در کشور در این دو سال به بهره برداری رسیده است .

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه تخت‌های PICU در این دولت دو برابر شده است، گفت: طی ۲ سال گذشته در تجهیز و توسعه طرح های درمانی حدود ۵۰۰ پروژه بهره‌برداری شده که ۱۰۰ طرح در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بوده و در پروژه بهداشتی نیز بیش از ۲ هزار طرح تکمیل شده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: ایام روی کار آمدن دولت مردمی را حضور ذهن دارید که روزانه بیش از ۷۰۰‌ نفر فوتی کرونا در کشور را شاهد بودیم و فضای سیاسی و اجتماعی سنگین برکشور حاکم بود،بیان داشت: اکنون توزیع پزشکان و متخصصان در مناطق محروم ۱۰ درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.

سخنگوی دولت بهره برداری از ۵۳ مرکز دندانپزشکی طی ۲ سال گذشته با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: همچنین در ادامه توجه به مناطق محروم در آزمون دستیاری سهمیه بومی در نظر گرفته شد تا بتوان در حوزه دستیاری پزشکی، نیروی انسانی متخصص در این مناطق داشته باشیم.

بهادری جهرمی یادآورشد: درمان ناباروری در این دو سال تحت پوشش بیمه قرار گرفت و کودکان تا ۵ سالگی و مادران باردار نیز از بیمه رایگان بهره مند شدند.

بیش از هزار قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفت

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم همه افرادی که جزو دهک ۵ بودند را شناسایی کرد، افزود: در حوزه اقلام دارویی، پیش از این حدود ۴۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار داشتند که اکنون به بیش از هزار قلم دارو رسیده‌ایم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در حوزه خودرو، ارتقای کیفیت با کنار گذاشتن خودروهای بااستاندارد پایین‌تر و در حوزه کمیت اقداماتی صورت گرفته است، افزود: دولت برای تولید خودرو برقی به ویژه برای مقابله با آلودگی هوا که این روزها درگیر آن هستیم، کنترل مصرف سوخت، حل ناترازی سوخت که متاسفانه در آن کوتاهی شدو استقرار ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی در کلانشهرها به‌ویژه تهران، برنامه ریزی کرده است.

وی تاکید کرد: حدود ۱۰۰ ایستگاه در تهران با اقدام جهادی فعال شد، ۴۰ اتوبوس روز جمعه تحویل داده شد، ۸۰ تاکسی برقی به شهرداری تهران تحویل داده شد و انشاالله ۲۰۰ تاکسی برقی را طی هفته جاری به شهرداری کرج تحویل خواهیم داد.

سخنگوی دولت با اشاره به نهضت تولید و واردات خودروهای برقی گفت: برای حل ناترازی‌ها و جبران آلودگی‌ها اولویت‌ به خودروهای برقی داده شده است و تحویل‌های آن نیز آغاز شده است. ما از خودروهای عمومی شروع کردیم چراکه بیشترین میزان استفاده را دارند و بیشترین میزان تردد را در خیابان‌ها دارند تا بتوانند بیشترین اثر را در کاهش مصرف و آلایندگی داشته باشند.

وی درباره جراحی اقتصادی گفت: دولت از این عبارت استفاده نکرده است، اما در رسانه‌ها از این عبارت استفاده شد! شما ارز ۴۲۰۰ تومانیِ رانتی و ترجیحی را با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ قیاس کرده اید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یک وقت، دولتی ارز ندارد و حجم تجارت خارجی آن پایین است، اظهار کرد: در دولت گذشته حجم تجارت خارجی حدود ۸۰ میلیارد دلار و واردات و صادرات هر کدام ۴۰ میلیارد دلار بوده و در ضمن طراز ما هم منفی بوده است. اگر فرض بگیریم که برابر باشد، حدود ۴۰ میلیارد دلار کل حجم ارزی بود که دولت در اختیار داشته است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: این یعنی منابع ارزی محدود است و در ایام شروع دولت نرخ ارز در بازار حدودا ۲۷ هزار تومان بود، بانک مرکزی از بازار ۲۷ هزار تومان ارز می‌خرید و ۴۲۰۰ به وارد کننده کالای اساسی می‌فروخت یعنی به ازای هر دلار حدودا ۲۳ هزار تومان از جیب خود خلق پول می‌کرد و روی پول می‌گذاشت این ارز رانتی است و کسری بودجه و خلق نقدینگی و تورم ایجاد می‌کند.

حجم تجارت خارجی ایران به ۱۱۲ میلیارد رسید/ توزیع ارز را کنترل می کنیم

وی به اقدامات دولت در این حوزه پرداخت و تصریح کرد: در دولت مردمی به واسطه سیاست توسعه دیپلماسی همسایگی و حرکت‌هایی که به موازات مذاکره برای رفع تحریم‌ها و خنثی‌سازی تحریم‌ها صورت گرفت، حجم تجارت خارجی ما به ۱۱۲ میلیارد رسیده و دلار حدود ۳۰ – ۴۰ درصد بیش از حجم تجارت قبلی شده است.

دبیر هیئت دولت بیان کرد: درآمدهای ارزی دولت افزایش پیدا کرد و فروش نفت ما نیز به مراتب بیشتر شده است و درآمدهای ارزی دولت و کشور هم بیشتر شده است به همین جهت منبع ارزی در اختیار قرار دارد و ارز را از بازار تهیه نمی‌کنیم که بعدا خلق پول کنیم و قیمت آن را مهار کنیم. با منابع ارزی بیشتر و ساماندهی نظام توزیع ارز، توزیع ارز را کنترل می‌کنیم؛ بانک مرکزی سعی می‌کند روی نرخ متعادل مانند ۲۸ و ۵۰۰ یا ۲۹ تومان با کنترل عرضه و تقاضا مدیریت خود را داشته باشد که به آن مدیریت ارزی شناور می‌گویند، یعنی حجم عرضه ارز و حجم میزان تقاضای واقعی را کنترل می‌کند تا به واسطه آن نرخ ارز مهار شود.

پیگیری فوق‌العاده‌ عین الهی برای جلوگیری از مهاجرت پزشکان نخبه

سخنگوی دولت بیان کرد: بنابراین در اینجا مدیریت عرضه و تقاضا در منابع ارزی و اولویت‌بندی منابع ارزی مطرح است با اولویت بندی تخصیص، نرخ ارز کنترل می‌شود و در آنجا با خلق پول ناشی از خرید و جبران ریالی نرخ بازاری ارز با نرخ عرضه ارز کنترل می‌شود و این دو مقوله کاملا متفاوت هستند.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال دیگری درباره رسیدگی به مشکلات معیشتی کادر درمان به جای سلفی‌گرفتن گفت: در مقدمه اشاره کردم که وقتی که بعد از ۱۵ سال تعرفه‌گذاری پرستاری اجرا می‌شود و تامین منابع به‌تدریج برای آن تامین می شود یعنی با پیگیری همین وزیر بهداشتی که شما نام وی را برده‌اید، جبران بخشی از هزینه‌های معیشتی کادر درمان و حوزه‌های پزشکی در اولویت‌ قرار گرفته است.

وی گفت: آقای عینی‌اللهی در جلسات دولت پیگیری فوق‌العاده‌ای داشت برای اینکه بتواند سقف کارانه را برای پزشکان بردارند و این نخبگان مهاجرت نکنند زیرا دولت برای عادلانه سازی پرداخت‌ها موافق حذف سقف پرداخت حقوق نبود.

سخنگوی دولت گفت: هم در شورای حقوق و دستمزد و هم در هیات وزیران استدلال، بحث و چالش انجام داد و جنگید تا بتواند این مصوبه را برای نظام پزشکی بگیرد که کارانه‌ها از سقف برخوردار نباشند به ویژه با اولویت‌دهی به مناطق محروم.

بهادری جهرمی با اشاره به حوزه تعرفه‌گذاری نظام پرستاری و تخصیص منابع آن گفت: هر دستگاهی به منابع و اولویت‌هایی نیاز دارد. اینکه وزیر بهداشت بتواند این منابع را تامین کند، هم در حوزه طرح دارویار و منابعی که برای بیمه نیاز بود و هم برای اجرای تعرفه‌گذاری پرستاری کارهای قابل ستودنی انجام گرفته که البته کافی نیست.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف و از جمله در این حوزه با توجه به تورم‌های بالایی که در سال‌های گذشته تجربه کردیم نیازمند حمایت‌های موثرتر هستیم.

مجوز های استخدامی وزارت بهداشت در حوزه پرستاری و پزشکی با اولویت دهی مناطق محروم افزایش یافته است

بهادری جهرمی با بیان اینکه در همه سفر های استان طرح های بهداشت و درمانی به بهره برداری می رسد و منابع به این حوزه تخصیص پیدا می‌کند، گفت: پا به پای تکلیفی که شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش ظرفیت به دولت داده، به حوزه زیر ساخت نیز توجه شده است. مجوز های استخدامی وزارت بهداشت در حوزه پرستاری و پزشکی با اولویت دهی مناطق محروم در این دولت افزایش یافته است.

مقصر تورم ۶۰ درصدی دولت نیست ولی مسئول آن دولت است

وی در پاسخ به این که رزیدنت حق الزحمه متناسب ندارد، گفت: وقتی سالها تورمی است معمولا درآمد ها کفاف هزینه را نمی‌دهد و این فقط محدود به رزیدنت نیست. دولت سعی کرده به تدریج سرعت جبران را افزایش دهد و این‌نشان از توجه دولت دارد. در طول دو سال بیش از ۲.۵برابر حق الزحمه رزیدنت افزایش یافته است. حق الزحمه رزیدنت پیش از این دولت ۲.۵تا ۴میلیون بوده ولی در این دولت حدود ۲.۵ برابر افرایش یافته است و به ۱۰ میلیون رسیده است.

وی بیان‌ کرد: مقصر تورم ۶۰ درصدی و عدم تراز دریافتی و هزینه ها دولت نیست ولی مسئول آن دولت است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بانک‌ها غلط می‌کنند بنگاه‌داری بکنند، نگاه دولت بوده و هست، گفت: نگاه دولت این بوده که بانک ها را در جهت صحیحی که باید می رفتند ساماندهی کند.موسسه مالی و اعتباری نور که ناتراز بود، ساماندهی شد.دولت برای سایر موسسات مالی و بانک های ناتراز برنامه دارد و آنها را رصد و تراز می کند.امروز فقط یک بانک دولتی زیان‌ده داریم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه امسال تولید خودرو به ۱.۵ میلیون می‌رسد، خاطر نشان‌کرد: در طول سال به ۱.۵ میلیون خودرو نیاز داریم. ولی در دولت گذشته تولید خودرو زیر ۸۰۰ هزار بوده است.

به گفته وی در این دولت ۵ خودرویی با وجود آنکه تیراژ آن بالا بود و سهولت تولید آن برای دولت زیاد بود به خاطر استاندارد پایین از خط تولید کنار گذاشته شده است.

با بیان اینکه نهضت تولید خودروهای برقی شروع شده است، گفت: برای حل ناترازی‌ها و جبران آلودگی‌ها اولویت‌های اول به خودروهای برقی داده شده است و تحویل‌های آن نیز آغاز شده است.از خودروهای عمومی شروع کردیم چراکه بیشترین میزان استفاده را دارند و بیشترین میزان تردد را در خیابان‌ها دارند تا بتوانند بیشترین اثر را در کاهش مصرف و آلایندگی داشته باشند. ۲۰۰ تاکسی برقی را طی هفته جاری به شهرداری کرج تحویل می دهیم.دیگر کسی نمی تواند پراید صفر بخرد؛ ما موافق تولید پراید نبودیم.

نرخ رشد نقدینگی از ۴۰.۳ به ۲۶ درصد رسیده است

سخنگوی دولت در ادامه بیان‌کرد: حجم رشد نقدینگی با برنامه بانک مرکزی در دولت سیزدهم از خلق پول و ایجاد بانک ناتراز و ناسالم جلوگیری شد. نرخ رشد نقدینگی از ۴۰.۳ به ۲۶ درصد رسیده است و نرخ رشد اقتصادی بالای ۷ درصد رسیده است و هدایت نقدینگی به سمت رشد رفته است.

بهادری‌جهرمی با بیان‌اینکه جراحی اقتصادی عبارت دولت نبوده است، گفت: دولت از این عبارت استفاده نکرده است اما در رسانه‌ها از این عبارت استفاده شد. در دولت گذشته حجم تجارت خارجی حدودا ۸۰ میلیارد دلار بوده یعنی واردات و صادرات هر کدام ۴۰ میلیارد دلار بود. در ایام شروع دولت نرخ ارز در بازار حدودا ۲۷ هزار تومان بود بانک مرکزی از بازار ۲۷ هزار تومان ارز می‌خرید و ۴۲۰۰ به وارد کننده کالای اساسی می‌فروخت یعنی به ازای هر دلار حدودا ۲۳ هزار تومان از جیب خود خلق پول می‌کرد و روی پول می‌گذاشت این ارز رانتی است و ارزی است کسری بودجه و خلق نقدینگی و تورم را ایجاد می‌کند.

سخنگوی دولت گفت: وقتی دولت بین خود و مردم دیوار بکشد معلوم است که مردم‌هم‌بین خود دیوار می‌کشند وقتی دولت دیوارهای بین خود و مردم را برمی‌دارد، مردم هم دیوار های بین خود را می‌دارد. جامعه ایرانی یک جامعه یکپارچه است.

وی با اشاره به تحقق وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در طول ۴ سال گفت: امروز به دلیل ساخته نشدن مسکن در سال‌های گذشته جهش‌های بزرگی را چه در قیمت مسکن و چه در قیمت اجاره‌بها تجربه می‌کنیم. امروز اگر این مهار و تولید اتفاق نمی‌افتاد، همین مسیر استمرار پیدا می‌کرد.

یک میلیون و ۸۷۱ هزار و ۵۲۲ مسکن در مراحل تکمیل قرار دارند

بهادری جهرمی اضافه کرد: دولت میدان‌دار حل این نیاز اساسی کشور شد که بتواند با کمک و همراهی مردم و بخش‌های مختلف، این معضل را با عرضه مسکن برطرف کند. عرضه باید مناسب باشد تا قیمت بتواند مهار شود.

سخنگوی دولت افزود: بر اساس گزارش وزارت مسکن و شهرسازی امروز، یک میلیون و ۸۷۱ هزار و ۵۲۲ مسکن در مراحل تکمیل قرار دارند. حدود ۱.۵ میلیون زمین پیش‌بینی شده که باید جزئیات آن نهایی شود تا بعدها تخصیص پیدا کند. در ماه‌های اخیر هر هفته خبر افتتاح و تحویل مسکن را می‌شنوید. همین سفر استانی سفر رئیس‌جمهور و سفر قبلی به افتتاح و تحویل مسکن اختصاص داشت.



برچسب ها: فساد چای


Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: