نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
علامه مصباح سوخت و ذوب شد تا امت اسلامی غرق در نور شود
کد خبر: ١٦٥٦٢٣ تاریخ انتشار: ١١ دي ١٤٠٢ - ١٠:٤١
صفحه نخست » تیتر یک
شیخ زکزاکی:
علامه مصباح سوخت و ذوب شد تا امت اسلامی غرق در نور شود

در کنگره بزرگداشت علامه مصباح یزدی همچنین شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

شیخ زکزاکی که در زمان رحلت علامه مصباح در زندان بود، با بیان اینکه فرصت را غنیمت می‌شمارم تا تسلیت و تعزیت خود را ابتدا به خانوادۀ عالم بزرگ، آیت‌الله مصباح یزدی و سپس به کل امت اسلامی عرض کنم، اظهار داشت: من نمی‌توانم دربارۀ این عالم متفکر فیلسوف سخن بگویم؛ عالمی که در زمان حیات خود حتی به اذعان جهان غرب نیز مرجع و متفکر بزرگی در فلسفه و تفکر اسلامی بودند.

وی تصریح کرد: من شاگردِ شاگرد ایشان بودم؛ چرا که تعلیمات ایشان را از مترجم کتب ایشان، حجت‌الاسلام حقانی، فرا گرفتم و توحید و برخی تعلیمات اسلامی را از ایشان اخذ کردم. همچنین برخی کتب ایشان در موضوع توحید را نیز به طلاب نیجریایی تدریس کردم. ایشان در موضوع توحید، عقاید اسلامی و علوم دیگر اسلامی کتب متعددی تألیف کردند.

رهبر شیعیان نیجریه، آیت‌الله مصباح را یک فقیه، مرجع، عالم، عارف، با تقوا، پاک و مخلص خواند که زندگی خود را از کودکی تا وفات، صرف خدمت به اسلام و مسلمین و یاد دادن کرد.

وی اظهار داشت: او به مانند یک چراغ فروزان و مصباح روشن، خود سوخت و ذوب شد تا امت اسلامی غرق در نور شود. او با افکار خود به امت نور تابید و امت اسلامی هنوز از کتب، افکار و فلسفۀ ایشان و نیز از شاگردان او در آفاق عالَم، از جمهوری اسلامی ایران تا دیگر نقاط عالم، بهره می‌برد. وی شاگرد بارز آیت‌الله بروجردی، امام راحل، علاوه طباطبایی و عالم متقی عارف، آیت‌الله بهجت و استادان بزرگ دیگر بود. شاگردان آیت‌الله مصباح نیز از اساتید و کارشناسان برتر در ایران و جهان‌اند.

گفتنی است، سومین کنگره بزرگداشت علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) با عنوان «استاد فکر» برگزار شد که برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره علامه مصباح یزدی در دیدار سال گذشته با دانشجویان بود.





Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: