از لژیونرهای فوتبال چه خبر؟| از سقوط طارمی و خاموشی سردار تا طوفان 10 دقیقه‌ای جهانبخش
کد خبر: ١٦٤٣٣٢ تاریخ انتشار: ٠٩ شهریور ١٤٠١ - ١٨:٠٥
صفحه نخست » مطالب وسط
از لژیونرهای فوتبال چه خبر؟| از سقوط طارمی و خاموشی سردار تا طوفان 10 دقیقه‌ای جهانبخش

در این هفته از فوتبال جهان زوج خط حمله تیم ملی کشورمان با تیم هایشان ناکام ظاهر شدند.

 
در این هفته فوتبال اروپا، لژیونرهای کشورمان عملکردی متفاوت نسبت به هفته گذشته داشتند. مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه پورتو در دوران بازگشت از مصدومیت افت شدیدی داشت و عملکرد ضعیفی از خود به جای گذاشت. 

سردار آزمون دیگر لژیونر سرشناس کشورمان در بوندس لیگا بعد از 3 هفته کم فروغ از ترکیب اصلی لورکوزن کنار گذاشته شد و تنها چند دقیقه فرصت عرض اندام داشت.

در این گزارش به ارزیابی عملکرد لژیونرهای ایرانی در فوتبال اروپا و کشورهای عربی می پردازیم که به شرح زیر است:

*مهدی طارمی(پورتو 1-3 ریوآوه)

ستاره ایرانی در بازی حساس با اسپورتینگ مصدوم شده بود و در یک هفته گذشته اخبار زیادی در زمینه بازگشت طارمی به ترکیب پورتو مطرح شد.ابهام در حضور طارمی در ترکیب پورتو در بازی ریوآوه سوژه رسانه های پرتغالی شده بود. اما در نهایت با تلاش کادر پزشکی باشگاه پورتو ستاره ایرانی به جدال با ریوآوه رسید.

طارمی از ابتدای بازی در ترکیب پورتو قرار گرفت تا مقابل تیم سابقش بازی کند اما بازگشت طارمی بعد از دوران مصدومیت با بدشانسی مواجه شد. ستاره ایرانی در این بازی مثل همیشه خوش ندرخشید و یک پنالتی را از دست داد تا اژدها در این دیدار با نتیجه 3 بر یک شکست بخورد.

مهاجم ملی پوش کشورمان در این دیدار آنقدر ضعیف عمل کرد که سایت «گل پوینت» پرتغال به طارمی نمره ضعیف 3.7 از 10 را داد تا برای اولین بار به عنوان ضعیف ترین بازیکن زمین انتخاب شود و شب کابوس وار طارمی تکمیل شد.

*سردار آزمون (بایرلورکوزن 3-1 ماینتس)

باشگاه بایرلورکوزن در هفته های گذشته در بحران به سر می برد چون در 3 هفته متوالی بوندس لیگا طعم برد را نچشیده بود. حضور سردار آزمون مهاجم ملی پوش کشورمان در خط حمله لورکوزن در 3 هفته ابتدایی کارساز نشد و لورکوزن بدون امتیاز قعرنشین بوندس لیگا شد.

بایرلورکوزن در بازی هفته گذشته مقابل ماینتس امیدوار بود تا بتواند اولین امتیاز و پیروزی فصل خود را کسب کند. عملکرد ضعیف آزمون در هفته های گذشته سیوان سرمربی لورکوزن را مجاب کرد تا بازیکن ایرانی اش در این بازی از ترکیب اصلی کنار بگذارد.

خط خوردن سردار آزمون از ترکیب لورکوزن برای باشگاه آلمانی خوش یمن بود و موفق شد در این بازی با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید. ستاره ایرانی در این بازی از دقیقه 83 وارد زمین شد و چند دقیقه ای فرصت عرض اندام داشت. اما آزمون هم مثل طارمی روز بدی را پشت سرگذاشت و نتوانست در موفقیت تیمش تاثیرگذار باشد.

*علیرضا جهانبخش(فاینورد 4-0 ایمن)

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان نسبت به هفته گذشته درخششی بی نظیر داشت. جهانبخش در هفته گذشته فرصتی برای عرض اندام نداشت اما ستاره ایرانی در این هفته به همراه فاینورد تنها 10 زمان نیاز داشت تا توانایی هایش را به رخ فوتبال اروپا بکشاند.

تیم‌های فاینورد و ایمن در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر هلند از هفته چهارم به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری ۴-۰ فاینورد به پایان رسید.

علیرضا جهانبخش ستاره ایرانی ملی‌پوش کشورمان و تیم فاینورد از دقیقه ۸۴ به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین مسابقه شد و در همین ۱۰ دقیقه پایانی بازی درخشان ظاهر شد و درحالیکه تیم فاینورد تنها با یک گل از حریف پیش بود با دو پاس گل جهانبخش به یک پیروزی پرگل رسید.

*سامان قدوس(برنتفورد 1-1 اورتون)

هافبک ملی پوش کشورمان مثل دو بازی اخیرش جزو نفرات ذخیره برنتفورد در هفته چهارم لیگ برتر انگلیس مقابل اورتون بود. بازیکن ایرانی در این دیدار فرصتی برای حضور در میدان پیدا نکرد.

برنتفورد در این بازی خانگی مقابل اورتون به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت داد. یاران قدوس بعد از گذشت 4 هفته از لیگ جزیره در رده دهم ایستادند.

*حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده(الاهلی 2-1 الریان)

در چارچوب رقابت‌های هفته دوم لیگ‌ستارگان قطر، تیم فوتبال الاهلی به مصاف الریان رفت و در یک جدال حساس و دراماتیک، در لحظات پایانی با نتیجه دو بر یک به برتری رسید.

محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع ملی‌پوش کشورمان به درخشش خود برای الاهلی ادامه داد. مدافع تیم ملی ایران در دو هفته گذشته در تیم منتخب هفته لیگ ستارگان انتخاب شد.

کنعانی زادگان بار دیگر ستاره تیمش شد و در این دیدار از ابتدا در زمین بود و در دقیقه ۹۲ از روی نقطه پنالتی گل برتری الاهلی را به ثمر رساند تا سبزپوشان قطری به سه‌امتیاز خارج از خانه دست پیدا کنند. کنعانی‌زادگان بازی هفته قبل نیز در دقایق پایانی با گلزنی از شکست تیمش جلوگیری کرد.

همچنین شجاع خلیل‌زاده دیگر مدافع تیم‌ملی کشورمان در لیست الاهلی برای این دیدار حضور نداشت.

*مجید حسینی(کایسری اسپور 1-0 استانبول اسپور)

در چارچوب رقابت‌های فوتبال اروپا ، کایسری اسپور در هفته دوم لیگ ترکیه به مصاف استانبول اسپور رفت و در نهایت به برتری یک بر صفر رسید.مجید حسینی مدافع ملی پوش کشورمان مثل هفته های گذشته در ترکیب اصلی کایسری اسپور حضور داشت و با عملکرد درخشانش باعث بسته نگه داشتن دروازه تیمش شد و در نهایت برنده بازی شدند.

*علی قلی زاده(شارلروا 1-0 سراینگ)

در هفته چهارم لیگ بلژیک،  شارلروا در حضور  علی قلی زاده ستاره ایرانی خود به مصاف سراینگ رفت و به برتری یک بر صفر رسید. در این بازی علی قلی زاده در ترکیب حضور داشت و 80 دقیقه برای تیمش بازی کرد.

در دقیقه 85 چاتچائوا تنها گل شارلروا را به ثمر رساند. قلی زاده مثل همیشه به عنوان مهره کلیدی گورخرها ظاهر شد و جایگاه خود را در فوتبال بلژیک تثبیت کرد.

*امیر عابدزاده(پونفرادینا 0-1 ایبار)

در چارچوب هفته سوم لیگ دسته اول اسپانیا، پونفرادینا به مصاف ایبار رفت و با وجود درخشش عابدزاده دوازه بان تیم ملی کشورمان شکست یک بر صفر را تجربه کرد.

دروازه‌بان کشورمان نمایشی عالی در این مسابقه داشت و اگر نبود، پونفرادینا شکست سنگینی را متحمل می‌شد.

عابدزاده طبق آمار سوفا اسکور با 7.4 امتیاز بهترین بازیکن تیمش و دومین بازیکن برتر میدان نام گرفت. او در دیدار 4 مهار توپ داشت که 3 سیو آن از درون محوطه جریمه صورت گرفت.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه