واکنش یامین‌پور به استنکاف بانک‌ها از پرداخت تسهیلات ازدواج
کد خبر: ١٦٤٩٥١ تاریخ انتشار: ٢٧ ارديبهشت ١٤٠٢ - ٠٧:٤٠
صفحه نخست » تیتر یک
واکنش یامین‌پور به استنکاف بانک‌ها از پرداخت تسهیلات ازدواج

دبیر شورای عالی جوانان ضمن انتقاد از شرایط پرداخت تسهیلات ازدواج توسط برخی بانک‌ها، از بانک مرکزی خواست نظارت دقیق‌تری در خدمات‌دهی بانک‌ها داشته و آن‌ها را در این زمینه پاسخگوی مردم سازد.

همزمان با آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری از فرصت حضور مردم در این رویداد فرهنگی بهره جسته و میزهای ارتباطی مسئولان با مردم را در این نمایشگاه برپا کرده است.

در ایام نمایشگاه مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری میزبان وزرا، معاونان و مدیران دولت سیزدهم است تا پل ارتباطی آن‌ها با مردم حاضر در نمایشگاه باشد. دولتمردان هم با استقبال از این طرح، ضمن حضور و بازدید از نمایشگاه، در نشست‌های مرکز هم حضور یافته و به صورت مستقیم و چهره‌به چهره پاسخگوی دغدغه‌های مردم شده‌اند.

در همین راستا و روز دوشنبه‌ وحید یامین‌پور دبیر شورای عالی جوانان در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی‌ کتاب تهران، در میز مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری حاضر و به پرسش‌هایی درباره مهمترین موضوعات مربوط به حیطه مسئولیت خود پاسخ داد.

یامین‌پور در ریشه‌یابی دلایل تأخیر یا استنکاف در پرداخت وام ازدواج به جوانان از سوی برخی بانک‌ها، گفت: دستور حمایت از ازدواج جوانان مصوبه شورای عالی جوانان است که ریاست آن‌را شخص رئیس‌جمهور بر عهده دارد و قوانین و دستورات با امضای ایشان ابلاغ می‌شود.

وی دلیل اجرایی نشدن دستورات را عدم نظارت بانک مرکزی بر بانک‌های عامل و نیز توزیع نامعقول منابع در بانک‌ها دانست و گفت: بانک مرکزی موفق به توزیع معقول نشده و برای مثال در یک شهر کوچک بانکی که باید به ۱۰۰ نفر تسهیلات ازدواج پرداخت کند، تنها می‌تواند به ۱۰ نفر پرداخت کند و ۹۰ نفر باقی‌مانده در بلاتکلیفی به سر می‌برند و زمان دقیقی برای پرداخت به آن‌ها اعلام نمی‌شود.

دبیر شواری عالی جوانان با تصریح این نکته که منابع در اختیار بانک‌ها را می‌توان با سامانه‌های موجود رصد کرد، گفت: اگر شعبه‌ای برای مثال در پرداخت تسهیلات ازدواج سه ماه تاخیر خواهد داشت، چرا فرد متقاضی نباید به شعبه با بانکی که این فرایند را در یک ماه انجام می‌دهد، مراجعه کند.

یامین‌پور درباره تعداد ضامن موردنیاز برای دریافت وام ازدواج هم گفت: شعبه‌های بانک‌ها مجاز به درخواست یک ضامن بیشتر نیستند.

وی تأخیر و نابسامانی در پرداخت وام ازدواج از سوی برخی از بانک‌ها را عامل سردرگمی جوانان در امر ازدواج دانست و تصریح کرد: طبق قانون، منابع وام ازدواج جوانان باید از مجموع قرض‌الحسنه و ۵۰ درصد جاری باید تأمین اعتبار شود.

دبیر شورای عالی جوانان ضمن انتقاد شدید از برخی بانک‌ها در موضوع ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان، از بانک مرکزی خواست در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشد و بانک‌ها را پاسخگو کند.

یامین‌پور در پاسخ به پرسشی درباره وظایف شورای عالی جوانان در حوزه نخبگانی هم توضیح داد: موضوع نخبگان و مسائل آن‌ها یک مسئله بین‌دستگاهی است و برای مثال درباره اشتغال آنها، شورای عالی اشتغال، درباره مسکن شورای عالی مسکن و ... تصمیم‌گیر است. تقسیم وظایفی صورت گرفته و بخشی از مسئولیت‌ها هم بر عهده شورای عالی جوانان است.

وی از راه‌اندازی شبکه تخصصی نوآوری و خلاقیت نخبگان خبر داد و گفت: تشکل‌هایی که در حوزه خلاقیت و نوآوری فعال هستند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دبیر شورای عالی جوانان همچنین توضیح داد: رویدادی تحت عنوان نما طرح‌ریزی شده است که از همه جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال صاحب ایده خلاقانه در سراسر کشور دعوت کرده است تا دیدگاه‌های نوآورانه خود را مطرح کنند.



برچسب ها: یامین‌پور


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه