دانستنی های جالب در مورد چرخ خیاطی
کد خبر: ١٦٥٧٦٤ تاریخ انتشار: ٠٥ اسفند ١٤٠٢ - ١٦:٥٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
دانستنی های جالب در مورد چرخ خیاطی

چقدر درباره چرخ خیاطی می دانید؟ تا چه حد درباره ماشین های دوخت اطلاع دارید؟ آیا از استاندارد های دوخت اطلاع دارید؟ آیا تمام چرخ های خیاطی از یک مدل سوزن استفاده می کنند؟ برای داشتن دوخت محکم و با کیفیت باید چه کرد؟

چند وقت یکبار باید چرخ خیاطی را سرویس کرد؟ چرا نمی توان از قرقره های کوچک برای چرخ های صنعتی بزرگ استفاده کرد و ده ها سوال دیگر که هر یک به نوعی پاسخ های جالب دارند. اگر شما هم سوالاتی درباره عملکرد چرخ خیاطی دارید؛ با ما همراه باشید. و همچنین برای خرید آسان و امن این محصول به لینک

https://amiralidookht.com/product-category/sewing-machine/

با تنوع بسیار زیاد و ارسال در کمترین زمان ممکن، مراجعه نمایید .

ناگفته های جالب درباره چرخ خیاطی

انواع چرخ خیاطی که توسط برند های معروف و مشهور طراحی و تولید میشوند، همگی دارای عملکرد یکسان هستند. در واقع این تجهیزات با هدف دوخت و دوز خریداری می شوند و تقریبا به یک شکل عمل می کنند. با وجود عملکرد یکسان این تجهیزات، شاهد تفاوت در کیفیت و سرعت دوخت این تجهیزات هستید که به دلایل مختلف رخ می دهد.

شکی نیست که تجهیزات با کیفیت دارای قابلیت های مخفی است، در واقع صاحبان این تجهیزات با درنظر گرفتن برخی استاندارد های جهانی سبب بهبود کیفیت و سرعت دوخت چرخ خیاطی خواهند شد. اگر شما هم به دنبال یافتن روش های بهبود دهنده عملکرد چرخ خیاطی هستید، به موارد زیر دقت کنید. این نکات  به نوعی دانستنی های جذاب و جالب درباره چرخ خیاطی است که طی سال ها تجربه و کار به دست آمده اند:

نیاز به سرویس در عین سالم بودن

برخی افراد تصور می کنند که تنها زمانی که چرخ خیاطی خراب شده یا از کار افتاده باید به تعمیرکار مراجعه کرد، در حالی که چرخ های خیاطی هر 6 ماه یکبار به سرویس کامل نیاز دارند. معمولا چرخ های صنعتی به واسطه داشتن کیفیت و قدرت بهتر، دیرتر به سرویس نیاز دارند اما چرخ های خانگی به شرط هر روز کار کردن؛ هر 6 ماه تا یک سال یکبار باید سرویس شوند.

تاثیر نخ در کیفیت دوخت چرخ خیاطی

عملکرد چرخ خیاطی به تنهایی مشکل خاصی نخواهد داشت بلکه لوازم و تجهیزات جانبی مانند نخ، سوزن و ... می توانند روی کیفیت دوخت آن تاثیر بگذارند. به همین منظور است که نباید هیچگاه از قرقره های کوچک برای دوخت و دوز با چرخ های بزرگ استفاده نمود، زیرا سرعت دوخت چرخ های صنعتی با میزان مقاومت قرقره در برابر کشش نخ بسیار بیشتر است و این باعث افتادن قرقره از میله جا نخی خواهد شد.

روغنکاری چرخ خیاطی

یکی از مهم ترین نکاتی که به عنوان ناگفته های چرخ خیاطی معرفی می شود، روغنکاری آن است. روغن غذای چرخ خیاطی است و به آن قوت حرکت کردن می دهد، در واقع با رعایت این نکته و روغنکاری به موقع چرخ می توانید برای سال های طولانی از مزیت دوخت نرم و با کیفیت آن بهره مند شوید. بهتر است روغنکاری هر روز و پس از پایان کار انجام شود، این کار باعث جذب بهتر روغن خواهد شد.

نقش ماکو در داشتن دوخت محکم

ماکو یکی از بخش های چرخ خیاطی است که در قسمت زیر صفحه کاربر قرار می گیرد. گاهی به دلیل سفت شدن پیچ ماکو، دوخت سفت شده و در برخی موارد شاهد جمع شدن پارچه خواهیم بود. برای پیشگیری از این کار بهتر است پیش از شروع کار حتما ماکو و ماسوره را جا انداخته و یکبار آن را تست کنید.

سوزن یکسان برای انواع چرخ خیاطی

از دیگر دانستنی های جالب درباره چرخ خیاطی می توان به تاثیر سوزن بر عملکرد این وسیله اشاره کرد. معمولا نمونه های مشابه از این محصول در بازار موجود است که هر یک با قیمت متفاوت به بازار عرضه می شوند.

با توجه به این که قیمت بالا نشانه کیفیت کالا نیست، اما بهتر است به مجموعه های معتبر مراجعه کنید تا بتوانید بهترین سوزن را برای چرخ خیاطی خود خریداری نمایید. این مورد را هم در نظر داشته باشید که معمولا هر گروه از چرخ های خیاطی دارای از سوزن های بخصوص استفاده می کنند.

هر چرخ خیاطی را بهر کاری ساخته اند

برخی افراد تصور می کنند که با هر مدل چرخ خیاطی می توان انواع پارچه ها را دوخت. این را در نظر داشته باشید که کمپانی های بزرگ در سراسر دنیا هر مدل چرخ خیاطی را برای دوخت پارچه های متنوع ساخته اند. استفاده از هر چرخ خیاطی برای دوخت پارچه های نامناسب به موتور و قطعات داخلی چرخ فشار آورده و به مرور باعث آسیب خواهد شد.

جمع بندی

شناخت چرخ خیاطی و نحوه عملکرد آن راز موفقیت برای استفاده از این تجهیزات است. اگر بتوانید قطعات ماشین دوخت و نحوه عملکرد هر یک از آن ها را بشناسید به راحتی می توانید برای دوخت بخش های مختلف لباس از آن استفاده کنید. با وجود پیشرفته شدن تجهیزات دوخت، کار با آن ها بسیار ساده تر شده و شما تنها باید بر اساس نیاز خود یکی از مدل های متنوع آن را خریداری کنید. در مجموعه امیرعلی دوخت انواع چرخ خیاطی با بهترین امکانات، کیفیت و قیمت مناسب به فروش می رسد





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه