قاضی‌زاده هاشمی: لزوم تبدیل بنیاد شهید به یک سازمان مطالبه‌گر/ از هیچ نقدی گریز نمی‌کنیم
کد خبر: ١٦٥٩١٥ تاریخ انتشار: ٠٢ ارديبهشت ١٤٠٣ - ١٨:١٧
صفحه نخست » مطالب وسط
قاضی‌زاده هاشمی: لزوم تبدیل بنیاد شهید به یک سازمان مطالبه‌گر/ از هیچ نقدی گریز نمی‌کنیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما باید از یک سازمان امدادی که به صداهای بلندتر، خدمت بیشتر ارائه می‌دهیم، به یک سازمان مطالبه‌گر تبدیل شویم به همه ایثارگران توجه کنیم.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز شنبه در همایش سراسری معاونین ستادی و استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با موضوع «تبیین و تشریح برنامه عملیاتی» که در سالن کنفرانس این نهاد برگزار شد، اظهار داشت: ما باید ضمن حفظ نقش بالادستی بنیاد شهید، در سیاست گذاری ها حرکت کرده و تبدیل به سازمان راهبردی شویم که بگوییم قرار است در بنیاد شهید چه اتفاقی افتاده و برای زیر گروه ها نیز نقش تعریف کنیم.

از هیچ نقدی گریز نمی کنیم

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را از مکتب اهل بیت جدا کنیم لذا برنامه ها باید به صورت گام به گام طراحی شود که یک بخش آن آموزش نیروی انسانی است، افزود: ما از هیچ نقدی گریز نمی کنیم و هر چند وقت یکبار جلسه ای برای آسیب شناسی برنامه های اجرایی برگزار می کنیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران که به دوستان ابلاغ می شد، مشخص شد که دوستان چه میزان از آن را انجام دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما نمی گوییم عدالت به طور کامل اجرا می شود اما تمام تلاش خود را در مسیر تحقق آن به کار می گیریم، و تلاش کردیم این امر در اصلاح برخی از آیین نامه ها محقق شود.

قاضی زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد: برنامه یکساله برای یکسال و نیم که از دولت آیت الله رئیسی باقی مانده است، تدوین شود و خدا به ما کمک کند با اخلاص فکر و عمل به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

وی تاکید کرد: مسیر کسب رضایت خدا برای ما روشن است که کسب رضای خانواده شهداست، اگر آنها از ما راضی باشند در بطن آن خدا از ما راضی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما اقدامات زیادی را انجام می دهیم اما محصول نهایی حاصل نمی شود، در عرصه های فرهنگی حجم زیادی کار انجام می دهیم اما اگر شاخص فرهنگی تغییر نکند و بهره وری نداشته باشیم کاری انجام نداده ایم.

 

قاضی زاده هاشمی افزود: در خانواده ها هم اگر اقدامات تبدیل به شاخص عدالت نشود، آسیب اجتماعی کاهش نیابد و قشر ایثارگر دچار مسائل اجتماعی شوند، نشان می دهد که ما پیشگیرانه عمل نکرده ایم، در حالی که تعداد زیادی خدمات را انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: اگر در مسائل اقتصادی خانواده ایثارگران هم تغییر ایجاد نشود؛ نشان می دهد عمل درستی را انجام نداده ایم، ما به عنوان افضل نهادها باید افضل عملکردها را داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: ما به عنوان یک سازمان تمدن ساز باید برای جامعه هدف که نصف مسیر را پیموده و زمینه اولیه را دارند، آنها را در این مسیر نگه داریم و نگذاریم مسائل مادی آنها را دچار انحطاط کند.

وی توضیح داد: امسال سومین سالی است که ما برنامه عملیاتی داریم، تصمیم گرفته شده یک برنامه مشترک با زبان مشترک در سراسر کشور داشته باشیم که به موضوعات نگاه مشترک شود. ما یکسری برنامه استراتژیک داریم که حتی چشم انداز آن نیز نوشته شد اما تحولی در سازمان ایجاد نشد چون در مقطعی متوقف شد، تصمیم گرفتیم این روند را به جای طراحی؛ اجرایی و آن را به یک برنامه مشترک تبدیل کنیم و با اصلاح نهادی توسعه را در بخش های دیگر انجام دهیم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: ما باید از یک سازمان امدادی که به صداهای بلندتر، خدمت بیشتر ارائه می دهیم، به یک سازمان مطالبه گر تبدیل شویم به همه ایثارگران توجه کنیم.

مسائل حقوقی باید به ایثارگران آموزش داده شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تعداد زیادی پرونده از ایثارگران وجود دارد که به دلیل کمبود اطلاعات حقوقی این افراد است، باید در این زمینه آموزش هایی به این قشر از جامعه داده شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مشکل بیش از ۷۰ درصد از افراد که به ما مراجعه می کنند از طریق بخش ارتباطات حل می شود، خاطرنشان کرد: برخی از نیروها کار را بلد نیستند و به ایثارگران به درستی پاسخ نمی دهند و نمی توانند آنها را توجیه کنند، به همین دلیل آنها برای حل مشکلات خود مجبور می شوند به ستاد، رئیس جمهور یا دفتر مقام معظم رهبری مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه نامه هایی که جامعه ایثارگران به رئیس جمهور یا دفتر مقام معظم رهبری می دهند را ما به عنوان شکایت در نظر می گیریم، افزود: عمده میزان نارضایتی در نحوه برخورد است نه خدمات، این تصویر ذهنی وجود دارد که نوع برخورد و پذیرایی از جامعه ایثارگران محترمانه نیست.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: هفت هزار پرسنل بنیاد شهید باید به وظیفه خود به درستی عمل کنند، اگر نیرویی کار بلد نیست باید به آنها آموزش داده شود یا اگر کار نمی کند باید از این مجموعه برود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله اصلی ما تصویر ذهنی در جامعه هدف است، ما خیلی نمی توانیم تبلیغ کنیم چون مردم می گویند تبعیض ایجاد می شود و جامعه ایثارگران می گویند در مقابل کاری که ما انجام دادیم شما کاری برای ما نکردید که درست هم می گویند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در تقویت منابع مالی و بیمه، رشد قابل توجهی داشته ایم، شکایت از بیمه چه مفهومی دارد، به دولت فشار آوردیم و حجم قراردادها را افزایش دادیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: در حوزه بانک دی موانع ما بیشتر است، وقتی ما آن را تحویل گرفتیم ناترازی داشت و در مرحله انحلال بود اما با اقدامات انجام شده در تراز بهتری قرار گرفته است.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه