شهدا را از گمنامی به غریبی تبدیل کردیم/چرا بعداز گذشت سالها از دفن شهدا هنوز شاهد کم کاری و عدم تامین نیازهای اولیه انها هستیم؟ / آقایان تاجیک و زاکانی برای شهدای گمنام وقت ندارید؟
کد خبر: ١٦٥٩٧٦ تاریخ انتشار: ٣٠ ارديبهشت ١٤٠٣ - ١١:٥٣
صفحه نخست » مطالب وسط
شهدا را از گمنامی به غریبی تبدیل کردیم/چرا بعداز گذشت سالها از دفن شهدا هنوز شاهد کم کاری و عدم تامین نیازهای اولیه انها هستیم؟ / آقایان تاجیک و زاکانی برای شهدای گمنام وقت ندارید؟

با گذشت 2سال از تدفین شهدا در دریاچه و پارک شهرارا و 10 سال از شهرک شهید باقری و کوهسار و ده ها مورد دیگر چرا به خادمین با اخلاص و بی ادعای انها کمک نمیکنید؟ چرا اعتبار اختصاص یافته از طرف شورای محترم اسلامی شهر تهران برای سال 1402 هنوز به یادمانها اختصاص نیافته؟ بودجه سال قبل به کجا انجامید؟

 
 
گروه فرهنگی صابرنیوز: امام خامنه ای: پیکر مطهّر و معطّر شهیدان هر جا آرام گیرد، یاد مبارک و ‌آرامبخش و بهجت‌انگیز خود را در فضا می‌پراکند و صفا و معنویت می‌آفریند.
 
نگاه شهرداری تهران به یادمان شهدای گمنام تهران بعنوان کلان شهر ایران دارای ۱۷۰ یادمان شهدای گمنام است که بطور کلی حال برخی از انها به لحاظ رسیدگی خوب نیست.با زیارت از این زیارتگاه های فراموش شده از طرف مسئولین متوجه موضوعی تلخ می شویم که؛ شهدا را از گمنامی به غریبی تبدیل کردیم.طی زیارت از چند یادمان در تهران متوجه شدم که بعد از خاکسپاری شهدای گمنام ، انها به حال خود رها شده و متولیان امر مانند بنیاد حفظ اثار و ارزشهای دفاع مقدس آنطور که باید رسیدگی امور انجام نمی دهند و از موظفین مطالبه گری نمیکنند.
 
بر اساس قانون کشوری و ستاد کل نیروهای مسلح ، بعداز خاکسپاری شهدا بنیاد حفظ می بایست شرایط مدیریت بر یادمانها را با انتخاب هیئت امناء فراهم نموده و جهت کارهای عمرانی و نگهداری عمومی از خصوصا شهرداری و وزارتخانه های مرتبط کمک بگیرد. اختصاص چند صد میلیون بودجه توسط شورای اسلامی شهر تهران جهت نگهداری یادمانها فقط شهر تهران اقدام ارزنده شورای میباشد.
 
نکته قابل توجه و مورد اعتراض اکثر امناء يادمانها ، بروکراسی اداری و سیکل معیوب بعضی نامه نگاری ها  و ضعف در مدیریت برخی شهرداری های تهران در اختصاص بودجه برای نیازهای عمرانی و عمومی يادمانها می باشد.
 
بطور مثال يادمانهای منطقه ۲۲تهران بعنوان بزرگترین یادمانهای تهران بیش از ۲ سال است که منتظر اختصاص بودجه برای تکمیل پروژه های عمرانی خود هستند.متاسفانه شهردار تهران به جای احترام به شهدای گمنام و تعیین مدیریت مستقل برای امورات عمرانی و جاری یادمانها ، مسئولیت یادمانها را بر عهده سازمان بهشت زهرا گذاشته است . این در حالی است که عملکرد مدیریتی سازمان  بهشت زهرا محل نقد و انتقاد خانواده معظم شهدا در برخی از تصمیمات است که متاسفانه سبب نارضایتی خانواده های شهدا و ایثارگران  شده است.
 

 
 
در ارتباط با امناء و زائرین بعضی از یادمانها ، شاهد نارضایتی انها از عملکرد و برخوردهای ناثواب و منفعلانه شهرداران بعضی از مناطق تهران هستیم.چرا بعداز گذشت سالها از دفن شهدا هنوز شاهد کم کاری و عدم تامین نیازهای اولیه انها هستیم.؟
 
به طور نمونه عدم تامین اب شربعدم گاز رسانی و یا نصب مخزن گاز ،عدم امکانات رفاهی از قبیل ، مبلمان محیطی ، روشنایی ، برقراری اینترنت ، ساخت ابنیه های موردنیاز ، احداث و تسطیح راه ارتباطی ، اختصاص بودجه جهت امورات جاری که هزینه نگهبان و تهیه مایحتاج روزانه از این قبیل می باشد.
 
امام خامنه ای امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری فرمودند یعنی حضور مردم بسیار مهم و اساسی است واگذاری امورات شهدای گمنام به غیراز مردم باعث زمانبر بودن و عدم براورده شدن نیازهای یادمانها می شود. چرا بودجه تمام سازمانه و ادارات و تشکلها به خودشان واگذار میشود ولی بودجه یادمانها در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد؟ همه میدانند که اجرای پروژها توسط شهرداری و بطور کل دولتی ها حداقل با ۳۰ درصد افزایش انجام می‌پذیرد و سرعتی بسیار کمتر از بخش خصوصي. البته حتما باید نظارت بر طبق قانون بر عهده ستادکل نیروهای مسلح باشد تا کارها بطور کامل و صحیح انجام پذیرد.
 
به نظر میرسد شورای شهر با اختصاص بودجه اراده خود را اثبات نموده ، ولیکن عدم اجرای صحیح و سلیقه ای عمل نمودن شهرداری تهران باعث ناتمام ماندن کارهای یادمانها و نارضایتی مردم و خصوصا ایثارگران را در پی داشته.
 
یکی از گله‌مندی های خادمین یادمانها مشکل ارتباط با شهرداری‌ها و شخص اقای زاکانی و سردار کارگر می‌باشد. لذا پیشنهاد میگردد؛ شهردار تهران و سردار کارگر که از افراد ارزشی و انقلابی هستند با بازدید میدانی از چند یادمان بزرگ و پر مخاطب تهران به درد دل خادمین شهدا گوش داده و از عملکرد زیر مجموعه خود بیشتر و شفاف تر اشنا شوند. چون ما هر چه داریم از شهداست پس باید برای این بزرگ مردان ، تا حصول نتجیه زمان گذاشت
 
صابرنیوز در نظر دارد موضوع جدیدی را بر حسب وظیفه و تعهد به شهدا با محوریت اطلاع رسانی و شفاف سازی شهدای گمنام و دیگر شهدا را اغاز نموده و تا حصول نتیجه این موضع را ادامه دهد.عزیزانی که مایل به همکاری در این حیطه هستند و میخواهند خادم افتخاری و گمنام باشند میتوانند با صابرنیوز ارتباط برقرار کنند.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه